وجود ۶۸۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در راه‌های شریانی كشور

23:00 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۵۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه هم اکنون ۶۸۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری جهت نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و كنترل سرعت در راه‌های شریانی کشور وجود دارند گفت: به‌زودی تمام ۳۶ هزار كیلومتر راه‌های شریانی كشور به سیستم مكانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور و سرعت مجهز می‌شوند.
وجود ۶۸۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در راه‌های شریانی كشوربه گزارش گروه اقتصاد ، داود كشاورزیان اظهار کرد: شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی مهم‌ترین سرمایه خود را که همانا جانشان بود در راه كشور و مردم هزینه کرده‌اند و به همین دلیل بر گردن نظام، حكومت، مسئولین حق بزرگی دارند.  
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی جاده‌های كشور و وجود ۶۸۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری جهت نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و كنترل سرعت وسایل نقلیه درراه‌های شریانی كشور، افزود: نصب این دوربین‌ها نه‌تنها بر مكانیزه شدن كنترل راه‌ها منجر شد بلكه بسیاری از نهادهای ذی‌ربط مانند پلیس‌راه، سازمان امداد و نجات و هلال‌احمر و مراكز مدیریت بحران در استان‌ها  نیز بااتصال به این سامانه،  امكان دستیابی به اطلاعات راه‌ها را داشته و خدمات خود را انجام می‌دهند.   
 
وی در ادامه به نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های كشور اشاره كرد و گفت: طی ۸ سال گذشته ثبت تخلفات سرعت در بخشی از راه‌های اصلی كشور توسط دوربین‌ها انجام‌شده ولی  به‌زودی تمام ۳۶ هزار كیلومتر راه‌های شریانی  كشور به سیستم مكانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور و سرعت مجهز می‌شوند.   
 
 كشاورزیان همچنین به مشكل كمبود اعتبارات جهت خدمات راهداری نیز اشاره كرد و افزود: متأسفانه از سال گذشته بودجه و اعتبارات مورد نیاز به بخش راه و حمل‌ونقل اختصاص نیافته و عملاً بخش از سال گذشته برای تأمین بودجه پروژه‌ها با مشكل مواجه بوده است.   
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام  كرد: با ادغام حوزه  راهداری با حمل‌ونقل و پایانه‌ها در استان‌ها و تشکیل ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر كشور طی ماه‌های اخیر مسئولیت نگهداری، بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها تحت مسئولیت كامل این سازمان انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت راه‌ها در توسعه كشور تصریح كرد: در صورت تحقق بودجه‌های كافی از طریق منابع پایدار می‌توان امید داشت كه ضمن افزایش ایمنی در سفرهای بین‌شهری و سرعت در ترددهای كشور، راه‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی نیز به‌خوبی نگهداری و بر ظرفیت اشتغال‌زایی كشور نیز افزوده شود.   
 
 كشاورزیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بخش دیگری از وظایف این سازمان مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای كالا، مسافر و بخش بین‌المللی همچنین ساخت مجتمع‌های خدماتی –رفاهی بین‌راهی و مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین است و این سازمان در راستای افزایش سطح كیفی و كمی راهداری و حمل‌ونقل كشور، همكاری مستمر و مفیدی را با سایر ارگان‌ها دارد و زیرساخت‌های لازم برای نهادهایی چون پلیس‌راه را از طریق ساخت پاسگاه‌های پلیس‌راه فراهم نموده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *