رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجاری سازی یک پماد گیاهی

12:14 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۳۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سعید خانی که در رشته شیمی دارویی تحصیل کرده موفق به تولید یک پماد گیاهی برای درمان بیماری واریکوسل شده است.
تجاری سازی یک پماد گیاهیبه گزارش گروه اقتصاد ، سعید خانی كه در رشته شیمی دارویی تحصیل كرده یكی از برگزیده‌های سومین همایش ملی طلایه داران اقتصاد مقاومتی است.

وی توانسته برای نخستین بار در جهان با استفاده از گیاهان دارویی پماد درمان واریكوسل را تولید و تجاری‌سازی كند. استفاده از این پماد افراد مبتلا به واریكوسل را از عمل جراحی بی‌نیاز می‌كند.

خانی درباره ساخت این پماد گیاهی، اظهار کرد: مدت 10 سال است كه در زمینه طب سنتی و فرآورده‌های گیاهان دارویی فعالیت می‌كنم و تحصیلاتم در زمینه شیمی دارویی است. اختراعات دارویی متعددی دارم كه فعلا با حمایت بسیج سازندگی توانسته‌ام یكی از آن‌ها را تجاری‌سازی كنم و خوشبختانه با استقبال خوب پزشكان و بیماران مبتلا به واریكوسل روبه‌رو شده است.

وی درخصوص ایده تولید این پماد گیاهی، خاطرنشان کرد: ایده تولید پماد گیاهی پاپیتال پیچ با توجه به نیاز بازار و احتیاج بیماران مبتلا به واریكوسل به ذهنم رسید. 

تعداد زیادی از مردان در رده سنی 15 تا 30 به بیماری واریكوسل مبتلا هستند و تنها راه درمان هم عمل جراحی است كه 1 میلیون تومان هزینه دارد. 

تولید این پماد گیاهی با استقبال پرشكان مواجه شد و تعداد زیادی از آن‌ها با مشاهده آثار بسیار خوب مصرف پماد موضعی این محصول را برای بیمارنشان تجویز می‌كنند. 

مصرف این پماد در موارد متعدد باعث بی‌نیازی از عمل جراحی شده و قیمت آن فقط 70 هزار تومان است و این پماد گیاهی هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارد.

این فعال اقتصاد مقاومتی در كارگاه تولید پماد، كار روغن‌گیری از دانه‌های روغنی را نیز انجام می‌دهد و برای 4 نفر اشتغالزایی كرده است. 

وی افزود: روغن‌گیری از كنجد و كتان عرصه دیگری است كه در آن مشغول به كار هستم. روغن این دانه‌ها جزء مواد اولیه پماد است و تولید مازاد را آن را هم به فروش می‌رسانم. خوشبختانه مصرف روغن كنجد و كتان در جامعه رواج پیدا كرده و به سبد غذایی مردم راه یافته است. 

خانی درباره خواص روغن كنجد و كتان، اظهار کرد: روغن كنجد و كتان جایگزین مناسبی برای سایر روغن‌هاست. روغن كنجد تا 250 درجه سانتی گراد می‌تواند حرارت ببیند، بیش از 50 بار قابل استفاده است و سرشار از فلزاتی چون منیزیم، مس و روی است، ضمن اینكه غذا را خوشمزه تر می‌كند.

 تصور مردم این است كه چون روغن كنجد گران‌تر از بقیه روغن هاست به صرفه نیست اما واقعیت چیز دیگری است. روغن كنجد از آنجایی كه بسیار كمتر از سایر روغن‌ها جذب مواد غذایی می‌شود، مصرف كمتری دارد و به صرفه است. روغن كتان هم پایه همه پمادها در مراكز طب سنتی است. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *