اختلاف میان "دولت و پارلمان پاکستان" بر سر برخی گروه های افراطی

23:32 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۳۱۸
سخنان روز گذشته وزیر کشور پاکستان در مجلس سنا مبنی بر تمایز میان برخی گروه های غیرقانونی این کشور با گروه های تروریستی، موجب اعتراض شدید برخی نمایندگان سنا شد و تعدادی از آنها در اعتراض به سخنان وزیر کشور، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.
اختلاف میان به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رسان های پاکستان، چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان در جلسه روز سه شنبه اعلام کرد که نباید تمام گروه های غیرقانونی در این کشور را لزوما گروه های تروریستی دانست.
 
وی گفت: غیرقانونی یا ممنوع بودن برخی گروه ها لزوما به این معنا نیست که این گروه ها، تروریستی هستند.

طاهر حسین مشهدی یکی از نمایندگان سنا گفت: همان گروه های غیرقانونی که وزیر کشور آنها را از تروریست ها جدا می کند، گروه هایی هستند که حتی از تروریست های طالبان هم خطرناک ترند.

وی با بیان اینکه گروه ها تروریستی و گروه های غیرقانونی همه یکسان و خطرناک هستند، گفت: وزیر کشور با فرق قائل شدن میان این گروه ها و جدا کردن آنها از یکدیگر، در واقع باعث تقویت فرقه گرایی در پاکستان خواهد شد.

تعدادی از نمایندگان سنا در جلسه روز گذشته از وزیر کشور درباره دلیل ملاقات او با اعضای برخی از گروه های غیرقانونی در پاکستان سوال کردند.
 
وزیر کشور پاکستان اخیرا ملاقاتی با برخی اعضای ارشد گروه غیرقانونی موسوم به اهل سنت و الجماعت داشته و انجام چنین ملاقات هایی، موجب اعتراض برخی نمایندگان پارلمان شده است.
اهل سنت و الجماعت یکی از گروه های افراطی پاکستان است که از سوی دولت پاکستان در فهرست گروه های غیرقانونی و ممنوعه قرار دارد.

این گروه در سال 2012 توسط دولت وقت پاکستان گروه غیرقانونی و ممنوع الفعالیت اعلام شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *