میراث اوباما برای آمریکایی‎ها چیست؟

5:50 - 23 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۱۵۰
پایگاه امریکن تینکر در گزارشی به تحلیل اقدامات دولت اوباما پرداخته و برخی از این اقدامات را عامل به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه امریکن تینکر در گزارشی به تحلیل اقدامات دولت اوباما پرداخته و برخی از این اقدامات را عامل به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا عنوان کرد. 

در این گزارش آمده است: اوباما سال 2008 وعده داد که آمریکا را متحول کند و بسیاری از وعده‌هایی را که داده بود عملی کرد اما با ترک کردن قابل اعتماد‌ترین متحد ما یعنی با عدم وتوی قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل به این رژیم خیانت کرد.


میراث اوباما برای آمریکایی‎ها چه چیست؟


امریکن تینکر مدعی است: باراک اوباما با اعطای 150 میلیارد دلار به ایران و نیز یک میلیارد دلار به عنوان باج به این کشور و نیز اجازه دادن به ایران برای ادامه برنامه هسته‌ای، باعث قدرت ایران شده  و از اصلی‌ترین دشمن آمریکا حمایت کرده است.

این پایگاه آمریکایی در ادامه نوشت: اوباما با عدم وتو قطعنامه ضد صهیونیستی اخیر شورای امنیت سازمان ملل، اجازه دادن به ایران برای ادامه برنامه هسته‌ای و دادن 150 میلیارد دلار پول به ایران، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.


میراث اوباما برای آمریکایی‎ها چه چیست؟


این گزارش می افزاید: بدترین میراث اوباما این است که تمرکزها را از سوی ایران که اصلی‌ترین دشمن آمریکا است، به سوی روسیه منحرف کرد و این اقدام را با اهداف سیاسی و ضربه زدن به ترامپ انجام داد.

امریکن ثینکر در ادامه نوشت: اوباما از امنیت ملی آمریکا در راستای اهداف سیاسی خود و توجیه شکست هیلاری کلینتون در انتخابات استفاده می‌کند.

امریکن تینکر می نویسد: اوباما در سیاست خود نسبت به روسیه نیز صداقت نداشته زیرا در سال 2008 «میت رامنی» که گفته بود روسیه اصلی‌ترین دشمن ژئوپولیتیک ما است را مورد تمسخر قرار داده بود.


میراث اوباما برای آمریکایی‎ها چه چیست؟


در ادامه این گزارش چنین آمده است: در حال حاضر نیز اوباما با اهداف سیاسی در داخل آمریکا و برای توجیه شکست خود و هیلاری کلینتون سعی در به راه انداختن جنگ سرد دارد.

امریکن تینکر نوشت که اقدامات اوباما امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته زیرا باعث قدرت گرفتن ایران و تضعیف رژیم صهیونیستی شده است و این اقدامات خطر حمله به رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد.


میراث اوباما برای آمریکایی‎ها چه چیست؟


این پایگاه در ادامه گزارش خود به دیگر اقدامات اوباما در دوره هشت ساله ریاست جمهوری نیز اشاره کرده و نوشت: اوباما سیاست مراقبت‌های بهداشتی را تنها با رای دموکرات‌ها به تصویب رسانده است.

در مورد سیاست مراقبت‌های بهداشتی اوباما در این گزارش نوشته شده است: اوباما زمانی که می‌گوید جمهوری‌خواهان در زمینه بیمه درمانی هیچ پیشنهادی نداشته‌اند دروغ می‌گوید و حتی حاضر به شنیدن نظرات جمهوری‌خواهان در مورد مراقبت‌های بهداشتی نشده است.


میراث اوباما برای آمریکایی‎ها چه چیست؟


اوباما همچنین روابط نژادی را نیز با اقداماتی مانند تقسیم افراد بر اساس نژاد و درآمد، با مشکلاتی مواجه ساخته است و نیز بسیاری از افراد مناطق روستایی را مورد تمسخر قرار داده است.

در راستای حمایت از هیلاری کلینتون نیز اوباما با تعصب زیادی به حمایت از وی پرداخت اما در نهایت کلینتون نیز شکست خورد.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *