رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادای احترام مقامات عالی پاکستان و دیپلمات های مقیم اسلام آباد به مقام "آیت الله هاشمی رفسنجانی"

15:00 - 21 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۰۸۵
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز سه شنبه میزبان جمع کثیری از عالی رتبه ترین مقام های دولتی و پارلمانی این کشور، رهبران و اعضای ارشد احزاب مختلف سیاسی، سفرا و دیپلمات های مقیم اسلام آباد بود که برای ادای احترام به مقام آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مکان حضور یافتند.
ادای احترام مقامات عالی پاکستان و دیپلمات های مقیم اسلام آباد به مقام به گزارش سرویس بین الملل طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور سیاست خارجه، سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی، رضا ربانی رئیس مجلس سنا و سفرای تعداد زیادی از کشورهای مختلف در پاکستان با حضور در سفارت کشورمان در اسلام آباد ضمن امضای دفتریادبود آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، مراتب تسلیت و همدردی خود را به مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشتند.

حاضران در پیام های تسلیت خود، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان یکی از ستون های اصلی و شخصیت های تاثیر گذار جهان اسلام مورد ستایش قرار دادند و وی را عاملی بسیار تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ و تقویت شجره طیبه انقلاب توصیف کردند.

مقام های پاکستانی نقش بی بدیل و ماندگار یار دیرین امام (ره) و رهبری را در تقویت روابط برادرانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در طول دوره های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد ستایش قرار دادند.

روز گذشته محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با صدور پیامی، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و تلاش های این شخصیت بزرگ را در مسیر وحدت جهان اسلام مورد ستایش قرار داد.

در پیام تسلیت نواز شریف آمده است: با ابراز تاثر و تاسف عمیق، از جانب ملت و دولت پاکستان، ضایعه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین ایران را به ملت برادر ایران تسلیت می گویم.

نواز شریف در پیام خود آورده است: آیت الله رفسنجانی نه تنها شخصیتی ارزشمند و اثرگذار در ایران بود، بلکه به عنوان نماد تلاش های صلح جویانه در سطح بین المللی، شخصیتی شناخته شده بود. تلاش های آیت الله رفسنجانی به عنوان یک شخصیت متعادل، منطقی و عملگرا برای پیشبرد ایران، برای وحدت جهان اسلام نیز راهگشا بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، بعد از سالها مجاهدت و تلاش دلسوزانه و خالصانه در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای عظمت و عزت ایران زمین، روز 19 دی ماه سال 1395 در سن 82 سالگی و بر اثر عارضه قلبی، به دیدار معبود شتافت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *