تنش میان عربستان و ایران سیاست عمان را تغییر می‎دهد؟

5:50 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۰۴۹
خبرگزاری رویترز گزارش داد که در پی ایجاد تنش بین ایران و عربستان سیاست عمان که خواهان دوستی با همه طرف‌هاست به نوعی دچار مشکل شده است.
 عمان
به گزارش گروه بین‌الملل ؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: در پی ایجاد تنش بین ایران و عربستان سیاست عمان که خواهان دوستی با همه طرف‌هاست به نوعی دچار مشکل شده است.

برای عمان این امر که بتواند در سیاست‌های خود در قبال ایران و عربستان نوعی توازن ایجاد کند دشوار است و در حال حاضر تنش بین تهران و ریاض آزمونی برای این سیاست مسقط خواهد بود.

به نوشته رویترز عمان در سال 2013 به مذاکرات ایران و آمریکا کمک کرده و در این مذاکرات که به توافق هسته‌ای ایران منجر شد، میانجیگری کرده است.

مقامات عمان عقیده دارند که این سیاست از بی‌ثبات شدن و ایجاد هرج و مرج در منطقه جلوگیری می‌کند.

یکی از اعضای شورای مشورتی مجلس عمان در این‌باره می‌گوید: ما امیدواریم که عمان به این سیاست خود ادامه دهد، تنش میان عربستان و ایران برای کل منطقه فاجعه آمیز خواهد بود.

رویترز در بخش دیگری از این گزارش می نویسد: این در حالی است که در پی کاهش قیمت نفت، عمان با کسری بودجه مواجه شده و مسقط  برای حفاظت از اقتصاد خود به دنبال افزایش روابط تجاری با تهران است.









علی
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
عربستان خیلی خیلی پست و کثیف بوده و هست. حدود یکسال هست که مردم یمن مسلمان را با بمبهای آمریکایی تیکه پاره میکند. این حکومت عربستان حکومت شیطان است. مرگ بر عربستان خائن به اسلام
طاها
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
0
معلومه، پیوستن عمان به ائتلاف ضد تروریسم عربستان هم در همین راستاست!!!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *