حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی است/ برخورد جدی و بازدارنده با جرایم محیط زیستی

11:30 - 21 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۸۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی ضیاءآباد گفت: اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست از این رو دستگاه قضا برای حفاظت از محیط زیست جدیت دارد و حمایت‌های قضایی لازم را براساس قوانین ارائه می‌کند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری  استان قزوین، دادگر رئیس حوزه قضایی ضیاءآباد در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل و دیدار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان بیان داشت: همه ما باید از علاقمندان و حامیان محیط زیست باشیم و در حوزه کاری خود در راستای حفاظت از محیط زیست گام برداریم.

وی ادامه داد: عرصه حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی است، باید اقشار مختلف جامعه نسبت به اهمیت محیط زیست بیش از پیش آشنا شوند و برای حفاظت از آن بکوشند.

رئیس حوزه قضایی ضیاءآباد اضافه کرد: در این میان ممکن است افرادی باشند که دست از تخلف و جرایم محیط زیستی بر ندارند که قطع یقین در خصوص این افراد برخورد جدی و بازدارنده لازم است.

وی تصریح کرد: محیط بانان اطمینان خاطر داشته باشند که در چهارچوب قانون، وظایف خود را با اقتدار دنبال کنند و دستگاه قضایی پشتیبان آنها خواهد بود.

دادگر اعلام کرد: اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست از این رو دستگاه قضا برای حفاظت از محیط زیست جدیت دارد و حمایت های قضایی لازم را براساس قوانین ارائه می کند.

در ادامه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: محیط زیست اهمیت زیادی در جامعه ما دارد به طوری که ابعاد مختلف زندگی ما با این اصل مهم گره خورده است ولی گاهی برخی بی توجهی ها را در جامعه نسبت به محیط زیست شاهد هستیم.

محمد جلیلوند یادآورشد: برای حفاظت از محیط زیست همه مردم باید توجه خود را در این زمینه افزایش دهند تا سلامت زندگیشان در ابعاد مختلف محقق شود.

سپس رئیس حوزه قضایی ضیاءآباد با پوشش لباس محیط بانی به همراه رئیس محیط زیست شهرستان و چند تن از محیط بانان از منطقه حفاظت شده باشگل بازدید و از تلاش دست اندرکاران حفاظت از این سرمایه ملی قدر دانی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *