حادثه 30 دی، 3 هزار نفر را بیکار کرد

11:45 - 13 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۵۸۶۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس اتاق اصناف کشور از سوختن ۳۰۵ واحد صنفی در حادثه پلاسکو خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه علاوه بر خسارات مالی برجای مانده، حدود ۳ هزار کارگر بیکار شدند.
۳۰۵ واحد صنفی در حادثه پلاسکو به طور کامل سوخت/ ۳ هزار کارگر بیکار شدندبه گزارش گروه سیاسی ، علی فاضلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش اتاق اصناف کشور درخصوص حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: نگاه اتاق اصناف بر این بوده تا کارگروهی جهت ساماندهی آسیب‌دیدگان تشکیل شود، توجه به مواردی همچون جمع آوری و ارزیابی اصناف، برآورد خسارات مالی، ساماندهی بنگاه های صنفی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از اهداف تشکیل این کارگروه بوده است.

وی ادامه داد: 585 بنگاه صنفی در حادثه پلاسکو آسیب دیدند و حدود 305 واحد به طور کلی در آتش سوخت. در این میان 3 هزار کارگر بیکار شدند که ما به دنبال فعالتر کردن مجموعه این بنگاه ها و بازگرداندن کارگران به اشتغال هستیم.

فاضلی با یادآوری تسهیلاتی که دولت برای جبران خسارات در نظر گرفته است، گفت: در این میان دستگاه ها به ویژه بانک ها باید در ارائه خدمات خود نهایت همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه یک سوم از بناهای تجاری کشور آسیب پذیر هستند، گفت: متاسفانه اصناف در امر سیاستگذاری به ویژه در امور شهری اختیاری ندارد، لذا از مجلس می خواهیم بخش عظیمی که 3 میلیون بنگاه را رهبری می کند را بیشتر دریابد.

وی بیان کرد: متاسفانه در 5 برنامه توسعه ای کشور اصناف را ندیدید و در برنامه ششم نیز آن را نادیده گرفتید، لذا می طلبد مجلس اهتمام خاصی به این امر داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *