رعایت اخلاق و رفتار حرفه‌ای جزء ضروریات امر قضاست/ استقلال دستگاه قضایی خدشه ناپذیر است

12:12 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۶۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت: استقلال دستگاه قضایی و قاضی از اصول خدشه ناپذیر است و ریشه در آموزه‌های مترقی دینی و قضای اسلامی و قانون اساسی دارد و خدشه ناپذیر است.
رعایت اخلاق و رفتار حرفه‌ای جزء ضروریات امر قضاست/ استقلال دستگاه قضایی خدشه ناپذیر استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در جلسه هم اندیشی با قضات دادگاه انقلاب و دادسرای مجتمع قضائی عاشورای کرمان که صبح امروز برگزار شد، به دیدار اختصاصی اخیر با آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت:در این دیدار که یک ساعت و 20دقیقه به طول انجامید آخرین وضعیت قضائی و امنیتی استان تشریح شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:در این دیدار که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز حضور داشت، گزارشی از عملکرد دادگستری و مشکلات قضائی استان کرمان محضر رئیس قوه قضائیه اعلام گردید.   

وی در ادامه نشست هم اندیشی با قضات دادگاه انقلاب اظهار داشت: رفتار و عملکرد قضات در تمامی سطوح در سه حوزه اخلاق و رفتار حرفه ای،رسیدگی به تصمیمات قضائی  وهمچنین مدیریتی مستمراً  مورد نظارت و ارزشیابی قرار می گیرد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد:در زمینه اخلاق و رفتار حرفه ای همکاران قضائی بایستی از  جمیع جهات در گفتار و رفتار شئونات قضائی  مراعات نموده و اعتقاد والتزام عملی خود را به نظام و احکام وآداب اسلامی تقویت نمایند.

وی ادامه داد: حسن خلق و رفتار مناسب شان قضائی با همکاران قضائی واداری و مراجعان به دستگاه اهمیت فوق العاده ای دارد که بایستی کارمندان در تمامی سطوح به این مهم توجه لازم را معمول  دارند.

موحد بر ارتقاء دانش قضائی، فراگرفتن تکنیک و مهارت های عملی قضاوت تاکید کرد و افزود:قضات استان کرمان انسان هایی مومن،متعهد و دلسوز و علاقه مند به کار قضائی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان ساخت:استقلال دستگاه قضایی و قاضی  از اصول خدشه ناپذیر است و ریشه در آموزه‌های مترقی دینی و قضای اسلامی و قانون اساسی دارد و خدشه ناپذیر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *