بیش از 1000 خانواده در "غور افغانستان" با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند

23:07 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۴۵۶
در ماه‌های اخیر، نزدیک به یک هزار و ۱۵۰ خانواده از شهرستان‌های نا‌امن غور به مرکز این ولایت مهاجرت کرده‌اند و این خانواده‌ها هم‌اکنون با وجود سرمای شدید در غور، وضعیت خوبی ندارند.
بیش از 1000 خانواده در به گزارش سرویس بین الملل محمد عیسی اقبالی مدیر اجرائیه اداره مهاجرین غور با بیان اینکه در ماه‌های اخیر، نزدیک به یک هزار و 150 خانواده از شهرستان‌های نا‌امن غور به مرکز این ولایت مهاجرت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این تعداد از خانواده‌ها به دلیل ناامنی‌های برخی از شهرستان‌های این ولایت به شهر فیروزکوه مهاجرت کردند.
 
وی افزود: این مردم از شهرستان‌های تیوره، پسابند، چهارسده، دولتیار، تولک، شهرک، دولینه و برخی مناطق نزدیک به مرکز غور به فیروزکوه آمده‌اند.
 
اقبالی در گفت‌وگو با جمهور اظهار داشت: اداره مهاجرین و برخی موسسات همکار، برای 890 خانواده از مهاجران کمک‌هایی از قبیل پول نقد، بسته‌های درمانی، وسایل آشپزخانه، کمپل، کپسول گاز و دیگر احتیاجات اولیه زندگی توزیع کرده است.
 
عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور هم گفت: برای یک هزار و 50 خانواده که از شهرستان‌های نا امن غور به مرکز این ولایت مهاجرت کرده‌اند، مبلغ 200 دلار پول نقدی کمک شده است.
 
وی افزود: خانواده‌های مهاجر باید تا آخر زمستان مخارج خود را از طریق این 200 دلار  تأمین کنند.
 
خطیبی می‌گوید: این خانواده‌ها هم‌اکنون با وجود سرمای شدید در غور، وضعیت خوبی ندارند و با کمبود مواد سوختی، پول، سرپناه و دیگر امکانات رفاهی مواجه هستند.
 
 /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *