پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد امام خمینی(ره) به خاک سپرده می شود/اقامه نماز میت، توسط رهبر انقلاب +تصاویر

8:24 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۴۲۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
اولین مراسم سوگواری آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، دقایقی پیش اولین روز مراسم سوگواری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور جمعی از شخصیت های برجسته نظام و مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد.

اولین مراسم سوگواری آیت الله هاشمی رفسنجانی با  حضور روحانی برگزار شد+تصاویر
 مراسم وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی


رهبر معظم انقلاب بر پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز میت اقامه می کنند

معاون روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح فردا - سه شنبه- بر پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز میت اقامه می کنند.

پشتیبانی آیت الله هاشمی از امام خامنه ای تا روز آخر ادامه داشت

حجت الاسلام حسن اختری در حاشیه مراسم ختم آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی ، گفت: آقای هاشمی یکی از شخصیت های بسیار برجسته واز مجاهدین در خط اول و از علاقمندان و یاران درجه یک حضرت امام خمینی (ره) بود.

محل دفن در وصیت نامه آیت الله هاشمی قید نشده/پیکر وی در کنار مقبره امام راحل دفن می شود
حسین مرعشی با بیان اینکه در وصیت نامه آیت الله هاشمی موضوعی در مورد محل دفنش قید نشده اظهار کرد: با تصمیم به خانواده و به دلیل دسترسی مناسب حرم امام خمینی (ره)، پیکر وی در کنار مقبره امام راحل دفن می شود.

وی افزود: مخالفت همسر آیت الله هاشمی مبنی بر دفن پیکر ایشان در مرقد امام خمینی (ره) صحت ندارد.

پیکر آیت الله هاشمی در مرقد امام خمینی(ره) به خاک سپرده می شود

مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: پیکر آیت الله هاشمی در مرقد امام خمینی(ره) به خاک سپرده خواهد شد‎.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا ‏آخرین لحظه عمر پر برکت خود یار رهبری بود

 حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز دوشنبه در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت‌الله ‏هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران، با بیان ‏اینکه در طول دوران نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی، امور اساسی و بسیار سخت بر دوش ‏این شخصیت بزرگ و مبارز بود، گفت:  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران مبارزه رابط بین ‏ایران و نجف و نیز ایران و پاریس بودند و در زمان بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، همواره از ‏یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بشمار می‌آمدند.‏


محل دفن آیت الله هاشمی هنوز مشخص نیست

یاسر هاشمی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه مراسم سوگواری رحلت ایشان، با بیان اینکه او و خانواده اش قدردان وفاداری و محبت های مردم هستند عنوان کرد: از دیروز تا امروز شاهد صحنه های عجیبی از این وفاداری هستیم؛ محبت های مردم بدرقه راه پدرمان به سمت آخرت شد.

وی با بیان اینکه برای به خاکسپاری آیت الله هاشمی، میان قم و حرم حضرت امام (ره) اختلاف نظر است گفت: پدر در جایی گفته بودند که علاقمندند در جوار امام راحل آرام بگیرند و در جایی دیگر این جمله را برای حرم حضرت معصومه (س) در قم گفته بودند. تا ساعت 12 مکانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن آرام می گیرد مشخص خواهد شد.

پیکر آیت الله هاشمی در جوار مرقد امام خمینی (ره) آرام می گیرد

مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: با تصمیم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیکر ایشان در جوار مرقد امام خمینی(ره) آرام می گیرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان موثر انقلاب در ایجاد انقلاب و تداوم آن بود


حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در اولین مراسم سوگواری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران درباره شخصیت وی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان موثر انقلاب در ایجاد انقلاب و تداوم آن بود.

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران، مسلمانان و جامعه بین الملل است

محمد جواد ظریف در اولین مراسم سوگواری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با چشمانی اشک آلود در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی، گفت: آقای هاشمی برای ما که در صحنه سیاست  خارجی بودیم یک راهنما و یک حامی اندیشمند بود.

وزیر امور خارجه با اشاره به زحمات مرحوم هاشمی برای انقلاب درگذشت وی را ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران، مسلمانان و جامعه بین الملل خواند.

آیت الله هاشمی فرزند فهیم انقلاب بود


محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه اولین مراسم سوگواری آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: کلمات کوتاهی در خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح می کنم و بر این باورم که وی یکی از فرزندان فهیم، صبور و هوشمند انقلاب بودند.

تازه ترین اظهارنظر وزیر بهداشت در خصوص فوت آیت الله هاشمی

وزیر بهداشت در خصوص حواشی عدم حضور تیم پزشکی آیت الله هاشمی همراه وی، بیان داشت: آقای هاشمی خودش علاقه ای به داشتن تیم پزشکی نداشت.

اولین مراسم سوگواری آیت الله هاشمی رفسنجانی با  حضور روحانی برگزار شد+تصاویر

در این مراسم جمعی از چهره های سیاسی کشور حضور دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت و در پی درگذشت وی  هیئت دولت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

بر اساس این خبر مقام معظم رهبری شب گذشته در پیامی درگذشت آ‌یت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *