رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رهبر انقلاب: هیچ کس برای من هاشمی نمیشود/ جای هیچ شبهه ای در فوت آیت الله وجود ندارد/ خاطره ای محرمانه از مرحوم هاشمی که پس از مرگش بازگو شد/واکنش های بین المللی همچنان ادامه دارد + فیلم و تصاویر

0:34 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۳۸۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب عصر دیروز یکشنبه( 19 دی ماه) در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.
-گروه سیاسی: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب عصر دیروز یکشنبه( 19 دی ماه) در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.(بیشتر بخوانید)

سه روز عزای عمومی درپی درگذاشت آیت الله هاشمی رفسنجانی/ جزئیات در گذشت آیت الله/روايت رهبرانقلاب از آشنایی با مرحوم هاشمی رفسنجانی در كربلا/ ادامه واکنش های خارجی به درگذشت ناگهانی یار دیرین امام و رهبری  + فیلم و تصاویر


بنابراین گزارش روز دوشنبه 20 دی ماه ، اولین مراسم سوگواری آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام د با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در حسینیه جماران برگزار شد و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس قوه مقننه ساعت کار جلسه علنی امروز را تا ساعت 11 اعلام کرد و از حضور نمایندگان مجلس برای شرکت در این مراسم سوگواری خبر داد.

تازه ترین اظهارنظر وزیر بهداشت در خصوص فوت آیت الله هاشمی

وزیر بهداشت در خصوص شایعاتی مبنی بر چرایی عدم حضور تیم پزشکی بیان داشت: آقای هاشمی خودش علاقه ای به داشتن تیم پزشکی نداشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان موثر انقلاب در ایجاد انقلاب و تداوم آن بود

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در اولین مراسم سوگواری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران درباره شخصیت وی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان موثر انقلاب در ایجاد انقلاب و تداوم آن بود.

نام هاشمی رفسنجانی همیشه با نام انقلاب همراه بوده و هست

علی لاریجانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 20 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه (س) به نمایندگان، ملت ایران و مردم شریف قم گفت: "وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ"؛ روز گذشته مردی بزرگ از تبار سابقون انقلاب اسلامی به دیار باقی شتافت. نام هاشمی رفسنجانی همیشه با نام انقلاب همراه بوده و هست.نهضت امام (قدس سره) با همت مردانی چون او فراگیر شد، در تمام دوران مبارزه ملت ایران با استواری ستودنی پیگیر آرمان های پیشوای بزرگ انقلاب امام خمینی (ره) بود. زندان ها و شکنجه ها را تحمل کرد تا جریان روحانیت مبارز شاخ و برگ لازم برای راهنمایی توده ها را بیابد.

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران، مسلمانان و جامعه بین الملل است

محمد جواد ظریف در اولین مراسم سوگواری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با چشمانی اشک آلود در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی، گفت: آقای هاشمی برای ما که در صحنه سیاست  خارجی بودیم یک راهنما و یک حامی اندیشمند بود.

وزیر امور خارجه با اشاره به زحمات مرحوم هاشمی برای انقلاب درگذشت وی را ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران، مسلمانان و جامعه بین الملل خواند.

سه روز عزای عمومی درپی درگذاشت آیت الله هاشمی رفسنجانی/ جزئیات در گذشت آیت الله/روايت رهبرانقلاب از آشنایی با مرحوم هاشمی رفسنجانی در كربلا/ ادامه واکنش های خارجی به درگذشت ناگهانی یار دیرین امام و رهبری  + فیلم و تصاویر

آیت الله هاشمی فرزند فهیم انقلاب بود

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه اولین مراسم سوگواری آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: کلمات کوتاهی در خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح می کنم و بر این باورم که وی یکی از فرزندان فهیم، صبور و هوشمند انقلاب بودند.

همچنین دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
سه روز عزای عمومی درپی درگذاشت آیت الله هاشمی رفسنجانی/ جزئیات در گذشت آیت الله/روايت رهبرانقلاب از آشنایی با مرحوم هاشمی رفسنجانی در كربلا/ ادامه واکنش های خارجی به درگذشت ناگهانی یار دیرین امام و رهبری  + فیلم و تصاویر

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مقاومت اسلامی لبنان در 34 سال گذشته، حامی ، یاور و تکیه گاهی بزرگ و پدری مهربان و دلسوز و مدافعی سرسخت برای ما در همه مراحل و شرایط سخت بود.


گفتنی است شب گذشته مردم و چهره ها بر سر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران حضور یافتند.(فیلم حضور افراد و صحبت‌های مسئولان و خانواده آیت‌الله هاشمی در مراسم وداع با پیکر را اینجا  و اینجا و اینجا مشاهده کنید.)

درگذشت هم‌سنگر رهبر انقلاب/ اظهار نظر چهره های سرشناس در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی

او نمونه کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهنشاهی بود

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در گذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند. 

«با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است.»(بیشتر بخوانید)

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

 آیت الله آملی لاریجانی در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.(بیشتر بخوانید)

رهبر انقلاب: هیچ کس برای من هاشمی نمیشود/ جای هیچ شبهه ای در فوت آیت الله وجود ندارد/ خاطره ای محرمانه از مرحوم هاشمی که پس از مرگش بازگو شد/واکنش های بین المللی همچنان  ادامه دارد + فیلم و تصاویر

سه روز عزای عمومی در پی گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیئت دولت بیانیه ای را شرح صادر کرد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران این ضایعه بزرگ را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی ، علما و مراجع بزرگوار تقلید، خانواده گرامی ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند و به مناسبت تجلیل از این یار دیرین امام و رهبری سه روز عزای عمومی و روز سه شنبه 21 دی ماه 1395 را تعطیل عمومی اعلام می کند و ملت قدر شناس ایران را به شرکت باشکوه و تاریخی در مراسم تشیع پیکر پاک ایشان دعوت می نماید.(بیشتر بخوانید)

درگذشت هم‌سنگر رهبر انقلاب/ اظهار نظر چهره های سرشناس در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی

آقای هاشمی از اصلیترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود

رهبر معظم انقلاب فرمودند: آقای هاشمی را همه میشناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست.من از سال ۱۳۳۶ - یعنی ۵۲ سال قبل - ایشان را از نزدیک میشناسم. آقای هاشمی از اصلیترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب میکرد و به مبارزین میداد. اینها را جوانها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیتهای زیادی داشت.هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیتهای دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‌ای درست کرده باشد. 

اینها یک حقایقی است؛ اینها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.

رهبر انقلاب: هیچ کس برای من هاشمی نمیشود/ جای هیچ شبهه ای در فوت آیت الله وجود ندارد/ خاطره ای محرمانه از مرحوم هاشمی که پس از مرگش بازگو شد/واکنش های بین المللی همچنان  ادامه دارد + فیلم و تصاویر


بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی

 خبر درگذشت آیت الله هاشمی واکنش های فراوانی به همراه داشت و حتی رسانه های بین المللی به سرعت به بازتاب این خبر پرداختند. (بیشتر بخوانید)

مهمترین پیام‎های تسلیت مقامات کشوری و لشکری در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

پس از درگذشت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مقامات لشکری و کشوری، در پیام هایی جداگانه درگذشت ایشان را تسلیت گفتند که در اینجا می توانید متن مهمترین پیام های تسلیت را بخوانید. (بیشتر بخوانید)

جرئیات فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: آیت الله هاشمی رفسجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظامحوالی ساعت 18:00 روز 19 دی به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی شد؛ بلافاصله به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شدند و در بخش اورژانش تیم کامل تخصصی شامل متخصصین قلب، بیهوشی و طب اورژانس بر بالینش حاضر شدند. (بیشتر بخوانید)

رهبر انقلاب: هیچ کس برای من هاشمی نمیشود/ جای هیچ شبهه ای در فوت آیت الله وجود ندارد/ خاطره ای محرمانه از مرحوم هاشمی که پس از مرگش بازگو شد/واکنش های بین المللی همچنان  ادامه دارد + فیلم و تصاویر

پیام توئیتری روحانی درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیامی کوتاه در توئیتر منتشر کرد. (بیشتر بخوانید)


نماینده سازمان ملل متحد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

نماینده سازمان ملل متحد در ایران درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را از طرف تمام کارکنان این سازمان تسلیت گفت. (بیشتر بخوانید)

مرور مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوران انقلاب اسلامی

در سوابق، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس خبرگان رهبری، دومین رییس مجلس خبرگان رهبری، چهارمین رییس جمهور ایران، اولین رییس مجلس شورای اسلامی، رییس شورای عالی دفاع در زمان جنگ و جانشین فرماندهی کل قوا، به چشم می خورد. (بیشتر بخوانید)

59 سال همکاری رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی

پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله خامنه ای، تصویری از مقام معظم رهبری در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان 59 سال همکاری منتشر کرد. (بیشتر بخوانید)


فیلم آخرین سخنرانی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را اینجا و روايت رهبرانقلاب از آشنایی با مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی در كربلا را اینجا و صحبت های آیت الله هاشمی درباره عشق خود به رهبر انقلاب را اینجا مشاهده کنید.

 انتهای پیام/



معلم
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
خدا رحمت کند این مرد بزرگ را که توان جوانی و عمرش را در راه ملت و انقلاب گذاشت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *