آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات نرم/ چشم‌انداز فرهنگی یگان‌های مختلف ارتش مشخص شد

10:27 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۵۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر آمادگی این نیرو برای مقابله با هرگونه تهدید نرم دشمن، گفت: چشم‌انداز فرهنگی یگان‌های مختلف ارتش مشخص شده است.

: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر آمادگی این نیرو برای مقابله با هرگونه تهدید نرم دشمن، گفت: چشم‌انداز فرهنگی یگان‌های مختلف ارتش مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در رابطه با برگزاری اولین جشنواره خانواده موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این برنامه در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان و در واقع جرقه اصلی هم توسط مقام معظم رهبری در راستای تکریم و ارج نهادن به خانواده های پرسنل صورت گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری همواره فرمودند به دنبال کارهای بکر و تازه باشید، سازمان عقیدتی سیاسی تصمیم گرفت که برای اولین بار این کار را در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران و وقتی ما به صورت شبانه روزی در پی یافتن مقام معظم خانواده های ارتش و نخبگان آنها شدیم متوجه شدیم بسیاری از مفاخیر و نخبگان کشور از خانواده های بزرگ ارتش هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: جشنواره امروز حاصل کار شبانه روزی یک ساله است که از سازمان عقیدتی سیاسی صورت پذیرفته که به حمدالله با برگزاری اولین جشنواره راه بسیار بلندی آغاز شد؛ چرا که ما از امروز با توجه به سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر اینکه ردیف بودجه ای خاص در بودجه سال آینده به دبیرخانه این جشنواره اختصاص می یابد، کار بزرگی را در پیش رو داریم.

وی  افزود: ما در سازمان عقیدتی سیاسی کارگروه های مختلفی را در رابطه با شناسایی نخبگان، خانواده پرسنل مشغول هستند کارگروه دیگر به صورت تخصصی بعد از شناسایی این افراد با آنان ارتباط برقرار کرده و سعی می کنند که با توجه به توانایی ارتش جمهوری اسلامی از تمامی امکانات استفاده کنند تا استعدادهای این عزیزان بیشتر شکوفا شود تا همه مردم ایران اسلامی از استعدادهای این عزیزان بهره کافی را ببرند.

آل هاشم گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نقش بسزایی در مقابله با تهدیدات فرهنگی کشور دارد و خود را برای مقابله با هرگونه تهدید نرم که می‌خواهد زمینه‌ساز جنگ سخت باشد، آماده کرده است.

وی به لزوم ترسیم چشم‌انداز فرهنگی اشاره و تاکید کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نسبت به ترسیم چشم‌انداز فرهنگی خود در راستای اعتلای سیستم دفاعی کشور اقدام کرده است و عرصه فرهنگ و فضای اسلامی در سطح یگان‌های مختلف ارتش مشخص شده است.

همچنین حجت الاسلام محمدرضا واحدی در اولین جشنواره خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان، اظهار کرد: این اولین جشنواره ای بود که در سطح کشور توسط سازمان عقیدتی و سازمان با کار اجرایی معاونت فرهنگی سازمان صورت پذیرفت.

وی افزود: در سال های اخیر ما متوجه شدیم که بسیاری از مشاهیر، فرهیختگان، اندیشمندان و نخبگان کشور و مدال آوران در سطح بین المللی از خانواده معزز ارتشیان هستند. از این رو برآمدیم تا با برگزاری جشنواره ای این خانواده های موفق و همچنین نخبگان ملی و بین المللی را در یک جا جمع کنیم که برای ادامه این کار یک دبیرخانه دائمی تاسیس و طی فراخوانی به خانواده های ارتشی اعلام کردیم تا نخبگان  خانواده های خود را معرفی کنند.

معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه شاید برای شما جالب باشد که بدانید پژمان بازغی، مهران غفوریان و برادران سلوکی و خیلی های دیگر از خانواده های پرسنل ارتش هستند، تصریح کرد: متاسفانه تا کنون این پتانسیل عظیم و واقعاً با ارزش مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: ما متوجه شدیم که از پرسنل ارتش و خانواده معززشان عده ای هستند که کتاب ها و دست نوشته هایشان در سطح دانشگاه ها و مدارس کشور در حال تدریس است. خوشبختانه چهره های و فرهیختگانی مانند عزیز الله خدامی، پرویز حبیب آبادی، عباس براتی شاعر بزرگ انقلاب اسلامی که شعرهای خود را در خدمت حضرت امام هم سروده اند از خانواده معزز پرسنل ارتش هستند.

حجت الاسلام واحدی تاکید کرد: ما بنا داریم این جشنواره هر سال انجام پذیرد و با توجه به اینکه کارگروه هایی در این زمینه تشکیل شده است کار اصلی ما بعد از این جشنواره شروع می شود؛ چراکه خدمت تک تک همه این نخبگان می رسیم و برای هر چه بیشتر شکوفا شدن استعدادهای آنها، ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا تمام توان خود را به کار گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *