55 هزار "خانواده افغانستانی" آسیب دیده از جنگ به کمک نیاز دارند

11:32 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۰۹۰
وزیر مبارزه با حوادث طبیعی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: بیش از 163 هزار خانواده بر اثر جنگ و ناامنی، بی خانمان شده اند که از این جمعیت بیش از 108 هزار خانوار به مناطق خود بازگشته اند و حدود 55 هزار خانوار هنوز همچنان بی خانمان هستند و نیاز به کمک دارند.
55 هزار به گزارش سرویس بین الملل ویس احمد برمک افزود: یک میلیارد افغانی (15 میلیون دلار) برای بی خانمان ها و خسارات ناشی از حوادث اختصاص یافته بود که بیشتر این مبلغ برای بی خانمان ها هزینه شد و هم اکنون نیازمند شش میلیون دلار دیگر برای کمک به بی خانمان ها هستیم.

وی گفت: برای هر استان با توجه به وضعیت و اولویت های آن منطقه بین 40 هزار تا 250 هزار دلار اختصاص یافته است.

برمک تصریح کرد: بر اثر جنگ های داخلی به زیرساخت های این کشور معادل 25 میلیون دلار خسارت وارد شده که وزارت دارایی قادر به پرداخت بخش ناچیزی از این مبلغ برای بازسازی آنها است.

وی گفت که دولت افغانستان با مشارکت سازمان ملل متحد بزودی برای کمک به نیازمندان افغان فراخوان جهانی خواهد کرد.

وزیر دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث ، وجود بروکراسی در دولت را مانع اصلی رساندن کمک های دولتی به نیازمدان دانست و گفت: در بخش کمک رسانی به نیازمندان ، موسسات داخلی و خارجی همیشه نسبت به دولت پیش قدم بوده اند.

فضل احمد عظیمی معاون وزارت امور مهاجرین افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: در سال گذشته میلادی 152 هزار و 237 مهاجر افغان به این کشور بازگشتند که از طرف سازمان ملل متحد به هر نفر 400 دلار کمک شده است.

وی افزود: بخش زیادی از این مهاجران بدون مدرک هستند که به آنان از طرف سازمان ملل کمکی نشده و تنها به نیازمندترین آنها مبلغ کمی پرداخت شده است.

عظیمی گفت: این وزارت خانه برای رسیدگی به مهاجران داخلی و بازگشت کنندگان، حدود 15 میلیون دلار باید هزینه کند که حدود 60 درصد این مبلغ تامین شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *