جزئیات جدید از کشف راهرو زیر زمینی میدان امام اصفهان/ زیرگذر بزرگتر از میدان است

12:36 - 19 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۰۷۷
راهروی کشف شده در زیر مسجد امام اصفهان وسیع تر از میدان نقش جهان است.
به گزارش گروه جامعه ، ناصر طاهری معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اطمینان کامل داریم که این راهرو، مسیر عبور آب بوده که دارای شاخه های متعددی است.

 طاهری گفت: در قسمت هایی از این راهرو، یک انسان به راحتی عبور می کند و در قسمت هایی هم ارتفاع به نیم متر می رسد و  قسمت هایی از این راهرو به فاضلاب متصل شده و در حال پاک سازی است.

وی با اشاره به بازدید پروفسور  پائولو لورنسو از این راهروی تاریخی گفت: این استاد دانشگاه مینهوی پرتغال هم معتقد است که این راهرو گسترده تر از مسجد امام است.

معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه با استفاده از دوربین می توان مسیر را بطور کامل بررسی کرد، افزود: با استفاده از فناوری و علم باستان شناسی، کل مسیر راهرو را بررسی و نتایج آن را ارائه خواهیم کرد.

اوایل دی  مرمتگران هنگام مرمت شبستان زمستانی برای رفع خطرات ناشی از رطوبت مسجد امام (نقش جهان) اصفهان یک راهرو متعلق به دوران صفوی کشف کردند.

مسجد امام یکی از چهار اثر برجسته تاریخی در میدان امام(نقش جهان) اصفهان متعلق به دوران صفوی است که در 15  دی 1310 با شماره  ثبت 107 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی ‌قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه است.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *