رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

‌آرزو داشتم ‌تبریز را به چاههای نفت جنوب وصل کنم‌

0:05 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۹۲۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار آذربایجان شرقی به کلنگ‌زنی خط اتیلن غرب توسط وزیر نفت در هفته گذشته اشاره کرد و گفت:‌ ‌آرزو داشتیم که تبریز را به چاه های نفت جنوب وصل کنیم‌.
اسماعیل جبارزاده
به گزارش گروه سیاسی ، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اشاره به ضرورت صدورمجوز مقطعی برای رفع دغدغه صادرات کالاهای استان در پایان سال شمسی، اظهار داشت: این اقدام برای حمایت از صادرات در ایام پایانی سال است تا وقفه‌ای در صادرات نداشته باشیم.  

وی با بیان اینکه یکی از هسته‌های کلیدی توسعه استان، نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری است، افزود: در تمام جلسات تاکید می‌شود که نباید براساس سند تدبیر، توسعه استان دوباره به سمت دولت سوق داده نشود چراکه بیش از 70 درصد این سند به دست بخش خصوصی تحقق می‌یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران استانی و بومی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و تاسیس یک شرکت بین المللی حمل و نقل وارد میدان شوند و ما هم حمایت می‌کنیم، گفت: تمایل داریم تا سرمایه گذاران بومی و توانمند وارد موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار دستگاه کامیون در آذربایجان شرقی نوسازی شده است، ادامه داد: ناوگان فرسوده باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند و دوباره به چرخه بازنگردند.

جبارزاده در ادامه به کلنگ‌زنی خط اتیلن غرب توسط وزیر نفت در هفته گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: این خط انتقال فصل جدیدی از توسعه پایدار صنعتی استان در صنایع پتروشیمی و پایین دست آن است.

وی با بیان اینکه آرزو داشتیم که تبریز را به چاه های نفت جنوب وصل کنیم، ادامه داد: تا امروز تانکر تانکر از آبادان نفت وارد پتروشیمی می‌شد که با این خط انتقال به چاه‌های جنوب وصل می‌شود لذا دولت این خط را آورد و انتظار داریم تبریز به کیمیا شهر تبدیل شود تا صنایع پتروکیمیکال در تبریز توسعه یابد.  

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در آذربایجان شرقی، گفت: زندگی بدون پلاستیک که از محصولات پتروشیمی تولید می‌شود، متصور نیست و با توسعه صنایع پایین دستی می‌توانیم ارزش افزوده فراوانی در استان ایجاد کنیم.  

جبارزاده با تاکید بر اینکه باید شهرک صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی، «کیمیاشهر» در تبریز ایجاد کنیم، گفت: در این شهرک محصولات پتروشیمی را به فرآورده تبدیل کرده و آن را صادر کنیم تا فرآورده‌های پتروشیمی به صورت خام صادر نشود.

وی با اشاره به اینکه از وزیر نفت مجوز گرفتیم تا محصولات پتروشیمی به سهولت در اختیار صنایع استان قرار گیرد تا به ارزش افزوده تبدیل کنیم، افزود: دولت تا اینجا مسئولیت داشت و باید بخش خصوصی با تمام توان وارد این سیستم شده و ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به جایگاه اقتصاد دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در سال 2012 سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد جهانی، 2600 بیلیون یورو بود که در سال 2020 به 5000 بیلیون یورو می‌رسد و باید در این زمینه در کشور و استان سرمایه گذاری کنیم.  

جبارزاده با بیان اینکه در ایران یک درصد جمعیت دنیا را داریم و باید یک درصد حداقل سهم تجارت فناوری اطلاعات را در اختیار گیریم، اظهار داشت: این یک درصد حدود 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود ولی در سال 94 این میزان 34 هزار میلیارد و در سال 95 هم 39 هزار میلیارد تومان است که گردش مالی سهم آذربایجان شرقی در فناوری اطلاعات تقریبا صفر است.  

وی تاکید کرد: جمعیت آذربایجان شرقی 5 درصد کل جمعیت کشور است که اگر تا پایان برنامه ششم  100 هزار میلیارد تومان میزان ثروت تولید شده از فناوری اطلاعات باشد، باید 5 هزار میلیارد تومان آن به آذربایجان شرقی اختصاص یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *