دولت ۲۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های اربعین درخوزستان و ایلام اختصاص داد

3:50 - 19 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۸۴۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار خوزستان گفت: امسال اعتبارات جداگانه‌ای به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ مرزهای خوزستان و ایلام اختصاص یافت.
شریعتی
به گزارش گروه سیاسی ، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد اربعین اظهارداشت: مراسم اربعین امسال با اشرافی که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی داشتند در یک فضای امن برگزار شد.

وی با اشاره به مشکلات مرزهای چذابه و شلمچه افزود: لازم است برنامه‌ریزی صحیحی برای رفع نواقص و مشکلاتی که در مرز چذابه و شلمچه به ویژه در بخش زیرساخت‌ها در مرز چذابه وجود دارد، انجام شود و می‌طلبد اهتمام ویژه‌ای برای استفاده از اعتبارات ملی و استانی در راستای تامین زیرساخت‌ها صورت گیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت به طور رسمی متولی اربعین است، گفت: امسال اعتبارات جداگانه‌ای  به مبلغ 20 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مرزهای خوزستان و ایلام اختصاص یافت.

شریعتی با بیان اینکه تامین زیرساخت در مرزهای خوزستان تنها برای اربعین نیست، افزود: عراق یکی از کشورهای وارداتی محصولات کشور ایران از مرزهای خوزستان است که  با آماده کردن زیرساخت‌ها قطعا امکان صادرات به عراق  تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی زیرساخت در مرزهای خوزستان در راستای اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: در ایام اربعین صادرات از طریق دو مرز چذابه و شلمچه تعطیل بود و با توجه به اینکه صادرات در راستای اقتصاد مقاومتی است باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی صحیحی اتخاذ شود؛ حداقل یکی از مرزها باید در ایام اربعین امکان صاردات در آن صورت گیرد که مرز شلمچه آمادگی بیشتری از این لحاظ دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به گزارش گمرک گفت: 85 درصد صادرات به عراق با تولید و منشا خوزستان است و تنها 15 درصد از صادرات به کشور عراق از سایر استان‌های کشور است. از ابتدای امسال تاکنون حدود یک میلیارد دلار به عراق صادرات داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی است.

وی در زمینه اقدامات اربعین سال 96 عنوان کرد: آماده‌سازی طرح شبکه آب‌رسانی مرز چذابه برای اجرای عملیات ساخت، مهیا کردن محل اسکان نیروهای حاضر در پایانه‌ها، تکیمیل پارکینگ، چهار خطه کردن مسیر، احداث آشپزخانه مرکزی و قرارگاه اربعین اقداماتی هستند  از جمله برنامه‌هایی است که باید برای اربعین 96 اجرا شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *