رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفع تصرف 11 ميلياردی اراضی ملی در سيستان و بلوچستان

11:10 - 18 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۵۹۵
رئیس پلیس امنیت عمومی استان سیستان وبلوچستان از انهدام شبکه زمین خواری و رفع تصرف بیش از 13 هزار متر مربع زمین به ارزش 11 میلیارد و 660 میلیون ریال در زاهدان خبر داد.
رفع تصرف 11 ميلياردی اراضی ملی در سيستان و بلوچستانبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ علی محمدی گفت: در راستای انجام وظایف کنترلی و نظارتی این پلیس و به دنبال اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت شبکه ای از عوامل و متصدیان بنگاه های مشاور املاک حاشیه شهر زاهدان در خصوص زمین خواری و انجام معاملات غیرقانونی اراضی دولتی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار  پلیس امنیت عمومی قرارگرفت. 

این مقام انتظامی ادامه داد : با انجام یک سری کار اطلاعاتی، چند فرد سودجو که در قالب بنگاه و مشاور املاک اقدام به تنظیم مبایعه نامه و صدور مدارک غیرقانونی، خرید و فروش اراضی اقدام به ترغیب مردم و شهروندان بی بضاعت در جهت خرید اراضی مذکور و ساخت و ساز غیرمجاز در جهت رونق کسب و کار خود می کردند شناسایی شدند. 

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی تعداد 4 نفر از این افراد سودجو در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه  دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند. 

 سرهنگ محمدی تصریح کرد : در این عملیات، 13 هزار و دوازده متر مربع زمین در محدوده اراضی تصرفی و دولتی با ارزش ریالی حدود 11 میلیارد 660 میلیون ریال که طی 35 فقره خرید و فروش مورد معامله غیر قانونی شده بود رفع تصرف شد. 

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در پایان خاطر نشان کرد: پلیس تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با زمین خوران و افراد سودجو که به اراضی ملی دست دارزی می کنند برخورد کند.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *