سرمایه گذاری 600 میلیارد تومانی دولت در بخش آی‌سی‌تی

22:00 - 16 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۱۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته و در راستای توسعه زیرساخت ها در بخش آی سی تی 600 میلیارد تومان در مازندران سرمایه گذاری کرده است.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمود واعظی بیان کرد: قرار است 422 میلیارد تومان دیگر نیز در بخش آی‌سی‌تی در مازندران سرمایه گذاری شود.

وی گفت: در این سه سال شبکه انتقال و پهنای باند در مازندران سه برابر و مشترکین اینترنت چهار برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: هم اکنون تمامی 58 شهر استان مازندران زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند ، 30 شهر دارای اینترنت نسل 4 است و 2 هزار و 20 روستا نیز از اینترنت برخوردار هستند.

واعظی تعداد کاربران اینترنت کشور را 36 میلیون نفر اعلام کرد و افزود : در سه سال گذشته 20 هزار روستای کشور به اینترنت متصل شدند و تمامی روستاهای بالای 15 خانوار کشور نیز ارتباط تلفنی دارند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه های اجتماعی در کشور ، خاطر نشان کرد : دولت هم اکنون استراتژی فرهنگ سازی استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را آغاز کرده و این شبکه ها تا جایی که به مسائل غیر اخلاقی و امنیتی ورود پیدا نکرده و اعتقادات عمومی کشور را خدشه دار نکنند و مشکلی برای امنیت کشور نداشته باشند فعالیت آنها می تواند ادامه پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : ترجیح دولت شبکه های اجتماعی بومی است و هم اکنون تعدادی از دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان به صورت جدی راه اندازی شبکه ای داخلی را دنبال می کنند.

وی افزود : شبکه انتقال در ابتدای دولت یازدهم حدود 900 گیگ بود که اکنون به سه هزار و 600 گیگ افزایش یافته و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به 2.5 برابر این میزان افزایش یابد.

واعظی با تشریح شرایط کشور در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ، گفت : تورم کشور در ابتدای دولت حدود 40 درصد بود ، اما با سیاست هایی که دولت در عرصه های داخلی و بین المللی داشت توانست این رقم را به 8 درصد برساند.

وی افزود : دولت در گام های نخست تلاش کرد تا آرامش را به کشور برگرداند و ثبات اقتصادی به وجود آورد چرا که کشور در شرایط بد اقتصادی ناشی از تحریم ها قرار داشت و صادرات نفت کشور به حداقل خود رسیده بود.

وزیر ارتباطات گفت : امروز با سیاست های دولت تدبیر و امید صادرات نفت و میعانات کشور به 2 میلیون و 900 هزار بشکه رسیده که بعد از انقلاب کم نظیر است.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه در سال 95 تمامی شاخص ها در بخش های کشاورزی ، صنعت و خدمات مثبت است و رونق اقتصادی به سمت اشتغال سوق داده خواهد شد.

واعظی به انتخابات آینده ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان کرد: سیاست دولت برگزاری انتخابات در زمان قانونی خودش است و از هر گونه حاشیه سازی پرهیز می کند.

وی افزود: گروهی تلاش دارند تا از تریبون های رسمی و غیر رسمی خود و رسانه های مختلف دستاورد های دولت بویژه در بحث برجام را مخدوش کنند اما باید بدانند که دستاورد های دولت متعلق به نظام و مردم است و باید آن را پاس داشت.

وزیر ارتباطات در پایان با اشاره به تعامل خوب مجموعه مدیریت استان در راستای توسعه مازندران یادآور شد: مهم ترین مشکلات غرب مازندران تامین آب آشامیدنی ، ایجاد سد و احداث کمربندی است که امیدواریم بتوانیم به خواسته به حق مردم منطقه جامه عمل بپوشانیم.
 
انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *