آزمون سخت سازمان ملل برای "آنتونیو گوترش"/بحران‎های جهانی با رفتن "بان" کاهش می‎یابند؟

5:00 - 16 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۹۳۴
دبیر کل جدید سازمان ملل نخستین روز کاری خود را به طور رسمی با حضور در جمع کارکنان دفتر خود در مقر این نهاد بین المللی آغاز کرد.
به گزارش گروه بین‌ الملل ،آنتونیو گوترش، دبیر کل جدید سازمان ملل متحد نخستین روز کاری خود را به طور رسمی با حضور در جمع کارکنان دفتر خود در مقر این نهاد بین المللی آغاز کرد.

گوترش که پیش از این کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان است و نخست وزیری پرتغال را نیز در سابقه کاری خود دارد، در اکتبر سال گذشته بعنوان جانشین بان کی مون انتخاب شد.

گوترش


وی در نخستین روز کاری خود گفت: « در حال حاضر ما نیاز داریم که از ارزش های چند جانبه گرایی دفاع کنیم. ما در این زمان نیازمند درک این مساله هستیم که مشکلات جهانی تنها با راه حل های جهانی حل می شوند و سازمان ملل زیربنای رویکردهای چندجانبه گرایانه است.»

دبیر کل جدید سازمان ملل همچنین با تاکید بر اینکه امسال باید سال استقرار صلح باشد، با اشاره به بحران سوریه از تمام کشورها و گروه های درگیر در این بحران خواست برای پایان دادن به این جنگ اقدام کنند.


آزمون سخت سازمان ملل برای


آنتونیو گونتراش که نهمین دبیرکل سازمان ملل متحد از زمان تاسیس این نهاد بین المللی در سال 1945 است، قرار است این سازمان را به مدت پنج سال رهبری کند.


سازمان ملل



مسائلی مانند جنگ داخلی در سوریه، یمن و عراق، تروریسم و پرونده تجاوز به زنان در آفریقا توسط سربازان حافظ صلح سازمان ملل از جمله پرونده هایی است که دبیرکل جدید سازمان ملل با آنها روبروست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *