اراده‌ای قوی برای ساماندهی فضای مجازی در دولت قبل و دولت فعلی وجود نداشته و ندارد

14:43 - 14 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۳۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: متاسفانه اراده‌ای قوی برای ساماندهی وضعیت فضای مجازی چه در دولت قبل و چه دولت فعلی وجود نداشته و ندارد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری آیین تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید قم با گرامیداشت یاد و خاطره قیام 19 دیماه سال 56 و آرزوی علو درجات برای شهدای 19 دی با بیان روایتی از امیرالمومنین ( ع ) در باب شرایط تحقق  عدالت در جامعه بر  تدبیر و دور اندیشی همراه با برخوردهای مناسب به منظور حفظ حرمت مراجعان به دستگاه قضایی اعم از شاکی و متهم تاکید کرد و گفت:عمده وظیفه دادستان احقاق حقوق عامه به عنوان مرجع تظلم خواهی است که شامل توجه به حقوق و تظلم خواهی های فردی و عمومی می شود. 

دادستان کل کشور تاکید کرد: عوامل دادسراها در سراسر کشور با کمال احترام با افراد برخورد کنند و نباید بشنویم که فردی وارد دادسرا شود و با او به تندی برخورد کنند.

وی افزود:البته برخی مجرمان بهرحال از انواع حیله ها و دروغ ها استفاده می کنند که باید با سیاست  و تدبیر قضایی در مقابل این افراد  پی به حقیقت برد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بر لزوم توجه جدی به حقوق عمومی نیزتاکید کردو گفت:در قانون جدید آیین دادرسی وظایف دادستانی کل و دادستان های مراکز استان اختیارات ویژه ای دارند که باید با دوراندیشی و تدبیر مناسب در تحقق این وظایف عمل کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در عملکردها و انجام وظایف باید مطابق با,واقع بینی پیش رفت و حقایق را انگونه که هست؛نه بزرگتر و نه کوچکتر دید، افزود:خوشبختانه در راستای انجام وظایف دادستان ها ابزار های لازم پیش بینی شده و با این شرایط نباید در شهرها و مناطق مختلف شاهد ناامنی باشیم.

وی امنیت عمومی،مالی و اقتصادی،سیاسی و اقتصادی را چهار رکن اصلی امنیت در جامعه برشمرد و با تاکید بر این نکته که در خصوص امنیت  عمومی،اقتصادی و سیاسی بحمدالله در,وضعیت قابل قبولی هستیم؛امنیت اخلاقی جامعه را دارای ضعف دانست و خواستار همدلی،تلاش و بسیج عمومی در جهت برقراری امنیت اخلاقی در جامعه و مقابله با تهاجم و  شبیخون فرهنگی,و اخلاقی دشمن شد.

دادستان کل کشور در این زمینه تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر به شدت مورد تهاجم و  تعرض اخلاقی دشمن هستیم و در این حوزه مشکل داریم.

وی افزود:برنامه جدی دشمن سرگرم کردن,مردم وجوانان به مسایل غیر اخلاقی و جنسی،اعتیاد ومانند آن است و همه ما در این زمینه باید کاملا بیدار و هوشیار باشیم.

وی فضای مجازی را به تعبیر مقام معظم رهبری قتلگاه جوانان توضیف کرد و خواستار پرهیز از نگاه های سیاسی و جناحی به مقوله مقابله با فضای مجازی شد.

منتظری تاکید کرد:متاسفانه اراده ای قوی برای ساماندهی وضعیت فضای مجازی چه در دولت قبل و چه دولت فعلی وجود ندارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه البته دولت در این مسیر قرار گرفته است گفت:به عنوان دادستان کل کشور اعلام می کنم که امروز,فضای مجازی و محتوای آن به گونه است که آسیب جدی به جامعه و  کشور ما می زند و  باید برای آن ستاد بحران تشکیل داد.

وی همچنین خواستار تلاش و تمرکز جدی وزارت ارتباطات در تشکیل شبکه ملی اینترنت و فضای مجازی در کشور شد و گفت:در دادستانی کل کشور معاونتی برای رصد فضای مجازی داریم؛بنده در مراجعه به این بخش شاهد  موارد متعددی بودم که بر خود لرزیدم اما در عین حال برخی ها می گویند این شبکه ها 20 میلیون کاربر دارند؛چه کا کنیم.نمی شود کاری کنیم.اما آیا فردای قیامت می گویید خدایا چون 20 میلیون کاربر داشت،کاری نکردیم؟

حجت الاسلام و المسلمین منتظری هدف شبیخون دشمن از طریق فضای مجازی را سلب اعتماد مردم به اسلام و نظام اسلامی دانست و گفت:به عنوان نمونه عرض می کنم که قضیه ای محدود شامل  زندگی تاسف بار عده ای افراد که طرد شده خانواده هایشان و معتاد بوده اند؛و گور خواب شده اند در رسانه ای منتشر می شود و بعد خوراک,تبلیغی رسانه های بیگانه شده و به دنبال آن عالی ترین مقام کشور نیز درباره آن سخن میگوید .در حالی که نباید به دست خودمان جامعه را تضعیف کنیم.

وی یکی از وظایف دستگاه های اجرایی  را ساماندهی معتادان دانست و افزود:درست است که می گویند معتادان مجرم نیستند اما در جامعه نیزنباید رها شوند.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به حساسیت و جایگاه قم به عنوان پایگاه مرجعیت شیعه و حوزه علمیه به تلاش دشمن در جهت نفوذ و ایجاد تفرقه اشاره کرد و گفت:ایجاد تقابل در حوزه علمیه و نشر تشیع انگلیسی ازبرنامه های دشمن است و همه ما در این زمینه باید بیدار باشیم و بدانیم که دشمن به دنبال تضعیف رهبری است و تلاش خود را از ضربه زدن به جایگاه حضرت امام ( ره ) آغاز  و سپس خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری نشانه رفته است.

در ادامه این مراسم از تلاش های مصطفی برزگر گنجی دادستان سابق قم تقدیر و مهدی کاهه به عنوان دادستان جدید قم منصوب شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *