رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

7 سوال نماینده شاهین شهر از ظریف درباره پرونده بابک زنجانی+متن نامه

14:09 - 14 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۲۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در 7 سوال از محمد جواد ظریف خواست تا درباره علل عدم همکاری وزارت خانه متبوعش با قوه قضائیه در مورد پرونده بابک زنجانی توضیح دهد.
زنجانی
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در 7 سوال از محمد جواد ظریف خواست تا درباره  علل عدم همکاری وزارت خانه متبوعش با قوه قضائیه در مورد پرونده بابک زنجانی توضیح دهد، این سوالات پس از امضای 5 تن دیگر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

بر اساس این گزارش، پس از تقدیم متن طرح سوال، هیئت رئیسه طرح سوال را برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داد.


حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، دیپلماسی فعال جهت حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران را از وظایف مسلم و غیر قابل خدشه وزارت خارجه کشورمان دانست و سوالات خود از مجمد جواد ظریف به شرح ذیل اعلام کرد:

 1. محمد جواد ظریف باید اعلام نماید که چرا آن وزارت‌خانه پول ها و اموال بابک زنجانی در خارج از کشور ردیابی نمی کند؟

2. چرا وزیر خارجه تکلیف ارزهایی که بابک زنجانی از بانک مرکزی یا وزارت نفت دریافت کرده و به خارج از کشور فرستاده مشخص نمی کند؟

3. چرا وزارت خارجه در توقیف اموال بابک زنجانی درخارج از کشور با قوه قضائیه همکاری نمی کند؟

4. از زمان تشکیل پرونده بابک زنجانی، وزارت خارجه چه همکاری با قوه قضائیه داشته است؟

5.چرا شناسایی اموال منقول و غیر منقول بابک زنجانی در خارج از کشور تا کنون انجام نشده است؟

6. چرا در شناسایی و معرفی افراد مرتبط با جرائم  بابک زنجانی در خارج از کشور اقدام موثری انجام نداده است؟

7. چه موانع و مشکلاتی جهت شناسایی اموال و افراد مرتبط با بابک زنجانی در خارج از کشور وجود دارد؟


7 سوال نماینده شاهین شهر از ظریف درباره پرونده بابک زنجانی

7 سوال نماینده شاهین شهر از ظریف درباره پرونده بابک زنجانی

به گزارش ، دی ماه سال 93 بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی خبر داد و گفت: قرار مجرمیت بابک زنجانی 2000 صفحه است و باید هر صفحه مطالعه شود و زمان می‌برد تا تائید شود و پرونده بسیار سنگین و شامل 209 جلد است که با ملزومات آن هر جلد 200 صفحه دارد.

بررسی پرونده بابک زنجانی ادامه داشت تا اینکه 11 مهر ماه سال گذشته جلسات محاکمه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی بر اساس کیفرخواست 237‌ای به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد  و دادگاه در بیست و شش جلسه و با حضور خبرنگاران به اتهامات این سه نفر رسیدگی کرد.  (برای مشاهده مشروح 26 جلسه دادگاه بابک زنجانی خبر به اینجا مراجعه کنید)

در نهایت 16 اسفند ماه سال گذشته حکم این پرونده صادر و بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی به اعدام،رد مال و جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند. برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید)

این حکم 16 فروردین ماه امسال در 318 صفحه به رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی ابلاغ و یادداشت برداری از آن آغاز شد. (برای مشاهده مشروح خبر و تصاویر ابلاغ رای بابک زنجانی به وکیلش به اینجا مراجعه کنید)

 این پرونده 20 اردیبهشت به دیوان عالی رفت. (برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید) و در نهایت 13 آذر ماه سال جاری از تایید حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور خبر داد. (برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید)




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *