محور مقاومت چگونه ائتلاف عربی-غربی را در حلب شکست داد؟

5:50 - 16 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۲۲۴
آتش بس فراگیر در سوریه که از 30 دسامبر برقرار شده است به نظر می‌رسد که پیامد طبیعی برای آزادی حلب باشد و تنها پایان یافتن درگیری نظامی در سوریه نیست بلکه همان طور که برخی از مقامات سوریه گفته‌اند یک پیروزی سیاسی است که سرنوشت حلب را خارج از معادلات جهانی و منطقه‌ای به سود سوریه و متحدان آن رقم زد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، آتش بس فراگیر در سوریه که از 30 دسامبر برقرار شده است به نظر می‌رسد که پیامد طبیعی برای آزادی حلب باشد و تنها پایان یافتن درگیری نظامی در سوریه نیست بلکه همان طور که برخی از مقامات سوریه گفته‌اند یک پیروزی سیاسی است که سرنوشت حلب را خارج از معادلات جهانی و منطقه‌ای به سود سوریه و متحدان آن رقم زد.


حلب

بدون شک آزادسازی حلب به وسیله ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امید تروریست‌ها در این کشور را از بین برده و نیز روند جنگ در سوریه را نیز تغییر خواهد داد.


حلب

شکست تروریست‌ها در حلب که نقطه عطفی برای ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها نیز محسوب می‌شود، دور جدید شکست تروریست‌ها در دیگر مناطق سوریه را در پی خواهد داشت و آزادی حلب را می‌توان به عنوان شمارش معکوسی برای پایا کار تروریست‌ها در سوریه عنوان کرد.

آزادی حلب دستاوردی بزرگ برای ارتش سوریه

شکست تروریستها در حلب دستاوردهای منطقه ای نیز به همراه خواهد داشت و روحیه مضاعفی را به نیروهای پایداری و مقاومت در برابر تروریستها خواهد داد.

تضعیف تروریست ها در منطقه خاورمیانه زمینه را برای پیروزی های بیشتر در این منطقه از جمله آزادسازی موصل در عراق و آزادی مناطق بیشتری از لیبی از اشغال تروریست ها فراهم خواهد کرد.


آزادی حلب دستاورد بزرگ ارتش سوریه و مقاومت/


در مجموع پیروزی ارزشمند ارتش سوریه و نیروهای مردمی در سوریه در حلب دورنمای روشنی را در برخورد با تروریسم بوجود آورده است.

پیروزی حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه به اذعان تحلیلگران جدی‌ترین شکست برای خشونت‌هایی به فرماندهی آمریکا در طول 15 سال اخیردر منطقه خاور میانه محسوب می‌شود.

یکی از مقامات ارتش سوریه نیز با تشریح عوامل و دلایل پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه، آمریکا را بزرگترین بازنده نبرد حلب عنوان کرده است.


آزادی حلب دستاورد بزرگ ارتش سوریه و مقاومت/


آزاد‌سازی شهر مهم و استراتژیک حلب از اهمیت زیادی برخوردار است و ناظران و تحلیلگران از آن به‌عنوان یک نقطه عطف در روند بحران سوریه یاد می‌کنند که برتری متحدان بشار اسد را به‌دنبال داشته است.

المصدر نیز در گزارشی این سوال را مطرح کرده است که با آزاد شدن حلب در سوریه اکنون چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شاید یک پاسخ منطقی برای این سوال ادلب و آینده این شهر باشد.

این در حالی است که موسسه تحقیقاتی استراتفور پیش بینی کرده است اگرچه ارتش سوریه در سال 2016 میلادی موفقیت‌هایی بزرگ به دست آورد و موفق شد شهر حلب را از اشغال تروریست‌ها آزاد کند؛ اما عواملی همچنان وجود دارند که مانع به پایان رسیدن بحران سوریه در آینده نزدیک می شوند.


آزادی حلب دستاورد بزرگ ارتش سوریه و مقاومت/


استراتفور در ادامه افزود: دو چالش اساسی در برابر ارتش سوریه در راه بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه و آوردن صلح پایدار در این کشور قرار گرفته‌اند وجود میدان‌های درگیری زیاد در سوریه و حضور گروه‌های متعدد داخلی و خارجی در این بحران.

در پی آزاد شدن حلب ارتش سوریه توافق آتش بس را با تروریست‌ها امضا کرده است و نیز در ماه ژانویه آستانه پایتخت قزاقستان میزبان مذاکرات بین دولت سوریه و گروه‌های مخالف خواهد بود و این در حالی است که گروه تروریستی داعش و تروریست‌های النصره شامل آتش بس نیستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *