رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش مقامات تیم انتقال ترامپ به اخراج دیپلمات‌های روسیه

17:28 - 13 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۰۱۶
یکی از مقامات تیم انتقالی ترامپ در مصاحبه روز یکشنبه خود گفت: اخراج 35 دیپلمات روسیه به اتهام جاسوسی به وسیله کاخ سفید اقدام نامناسبی بوده است.
واکنش مشاور ارشد ترامپ به اخراج دیپلمات‌های روسیه
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از رویترز، یکی از مقامات تیم انتقالی ترامپ در مصاحبه روز یکشنبه خود گفت: اخراج 35 دیپلمات روسیه به اتهام جاسوسی به وسیله کاخ سفید اقدام نامناسبی بوده است.

«شان اسپایسر» دبیر مطبوعاتی آینده کاخ سفید در مصاحبه با ای.بی.سی گفت: بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری اوباما، دونالد ترامپ سوالاتی را از مقامات اطلاعاتی در خصوص اخراج دیپلمات‌های روسیه خواهد پرسید.

پیش از این و در روز پنجشنبه اوباما به اتهام آنچه دخالت در سیستم انتخاباتی آمریکا نامیده است 35 دیپلمات روسیه را اخراج و نیز دستور وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور را صادر کرد.

اسپایسر در مصاحبه خود گفت: اولین سوال ما از مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد شدت این تحریم‌ها خواهد بود: 35 دیپلمات اخراج شدند و دو ساختمان متعلق به روسیه در آمریکا نیز بسته شده‌اند، آیا این واکنش متناسب بوده است؟

قرار است ترامپ در روزهای آینده با مقامات اطلاعاتی آمریکا نشستی را داشته باشد و این در حالی است که وی در روز شنبه نسبت به دخالت روسیه در سیستم انتخابات آمریکا ابراز تردید کرد.

ترامپ در سخنان خود گفت: اگر ما اصل این ماجرا را ندانیم شاید تحریم‌ها ناعادلانه باشند، شاید هک سیستم انتخابات آمریکا کار شخص دیگری باشد و من چیزهایی می‌دانم که دیگران نمی‌دانند. 

ترامپ وعده داده است که این اطلاعات را در روز سه‌شنبه و یا چهارشنبه فاش خواهد کرد.

اسپایسر در ادامه مصاحبه خود گفت: زمانی که اطلاعات کارمندان دولتی آمریکا در سال 2015 به وسیله چین هک شد هیچ اقدامی در واکنش به این اقدام صورت نگرفت، زمانی که اطلاعات میلیونها آمریکایی و به خصوص اطلاعات امنیتی آنها هک و به اشتراک گذاشته شد هیچ اقدامی صورت نگرفت.

وی در ادامه افزود: اکنون این سوال مطرح است که در مورد روسیه انتقام سیاسی وجود دارد یا پاسخ دیپلماتیک؟




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *