رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اهمیت ایجاد پایگاه دریایی در سواحل یمن و سوریه برای ایران/دسترسی ایران به باب المندب عربستان را در موضع ضعف قرار می‎دهد

11:12 - 13 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۷۵۹
پایگاه فارن افرز در گزارشی ضمن اشاره به قدرت روزافزون نیروی دریایی ایران نوشت: احداث پایگاه دریایی در سواحل سوریه و یمن از سوی ایران بسیار پراهمیت است.
افزایش نفوذ نیروی دریایی ایران
به گزارش گروه بین‌الملل ،پایگاه فارن افرز در گزارشی با اشاره به اینکه تهران اواخر ماه نوامبر اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای ساخت پایگاه دریایی در سواحل سوریه و یمن است نوشت: بنا به اعلام مقامات ایران احداث این پایگاه ها ده برابر مؤثرتر از قدرت هسته‌ای خواهد بود.

فارن افرز در این گزارش ضمن توصیف ایران به عنوان قدرت برتر منطقه می نویسد: ایجاد پایگاه‌های دریایی در سوریه و یمن عاملی کلیدی در راستای اهداف ایران است. 

این پایگاه تحلیلی در ادامه افزود: در اختیار داشتن پایگاه دریایی در یمن و سوریه برای ایران بسیار مهم است چرا که یمن در نزدیکی تنگه باب‌المندب قرار دارد که یکی از آبراه‌های استراتژیک جهان به شمار می‌رود.

فارن افرز می افزاید: ایجاد پایگاه در نزدیکی این تنگه دسترسی نامحدود تهران به دریای سرخ را به همراه دارد و ایران را در موقعیت خوبی قرار می‌دهد که این موقعیت تهدیدی برای عربستان، رقیب منطقه‌ای ایران محسوب می شود. 

به ادعای این پایگاه تحلیلی احداث پایگاه در این منطقه حمایت از انصارالله یمن را برای ایران آسانتر می‌کند. 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: درگیری‌های اخیر در تنگه باب‌المندب اهمیت این منطقه را در جنگ داخلی یمن آشکار ساخته است.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *