بیش از 2000 اثر در سوگواره "عبرات"/ حضور شرکت کنندگانی از 40 ملیت

11:23 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۳۴۶
مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین گفت: خدا را شکر فراخوان امسال ما با استقبال خوبی روبه روشد و تاکنون بیش از 2000اثر دریافت کرده ایم که بیشترین آثار مربوط به حوزه عکس است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری دومین سوگواره فرهنگی هنری عبرات با  حضور حجت الاسلام والمسلمین احمدی معاون بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته آموزش و فرهنگی اربعین و آقا بابایی دبیر بخش برون مرزی وزارت کشور برگزاری شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین در ابتدای این نشست خبری گفت: ما در سال  گذشته نخستین سوگواره "عبرات" را برگزار کردیم. "عبرات" نام یکی از سردرهای ورودی  حرم مطهر حضرت سید الشهدا(ع) نیز هست.

وی افزود: سال گذشته و درخلال برگزاری این سوگواره با استقبال خوبی رو به رو شدیم وتصمیم گرفتیم این برنامه را به صورت مستمر بر گزار کنیم .

مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین تصریح کرد: اربعین یک پدیده معنوی است و هنر بهترین وسیله برای حفظ و انتقال این میراث معنوی محسوب می شود.

وی توضیح داد: به دلیل اینکه هنر یک زبان مشترک برای تمامی ملتها به شمار می رود می توان از آن برای جهانی سازی اربعین و انتقال هر چه بهتر پیام اربعین استفاده کرد و این موضوع بسیار ارزشمند است که افرادی دراین حوزه حاضر می شوند و با انگیزه های برگرفته از دلشان اقدام به آفرینش آثار مختلف می کنند.

مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین همچنین اظهار کرد: خدا را شکر فراخوان امسال ما با استقبال خوبی روبه روشد و تاکنون بیش از 2000اثر دریافت کرده ایم که بیشترین آثار مربوط به حوزه عکس است.

وی یادآور شد: امسال همچنین حوزه ای با عنوان نگاری را هم معرفی کردیم که نشان می دهد اگر ظرفیت ها حوزه های مختلف هنری به درستی معرفی شوند به طور یقین می توانند تاثیرگذار باشند.

همچنین در حوزه مربوط به مقالات نیز مقاله هایی را از مخاطبان در کشور  خودمان وهمچنین کشور عراق دریافت کرده ایم.

معاون بعثه مقام معظم رهبری همچنین گفت: درحوزه بین الملل سوگواره امسال نیز فراخوان داده شده که بر این اساس 300 ا ثر از 40 ملیت را دریافت کرده ایم و حمایت های هنرمندان از این  حوزه نشان می دهد که این سوگواره به خوبی جای خود را دربین مخاطبان باز  کرده است.

وی ادامه داد: ما امسال 10 دی را به عنوان تاریخ دریافت اثار اعلام کرده بودیم اما به دلیل استقبال بیش از اندازه در این حوزه مهلت دریافت آثار تا 20 دی ماه تمدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی یادآور شد: در سوگواره "عبرات" امسال تلاش کرده ایم تا از داوران حرفه ای و شناخته شد برای هر بخش استفاده کنیم.

مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین همچنین تصریح کرد: سال گذشته نیز بخشی از آثار دو مجموعه شعر و عکس را منتشر کردیم و امسال هم تصمیم داریم آثار برگزیده را در ششمین روز از بهمن ماه در تالار وزارت کشور در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار دهیم ودر عین حال در طول سال نیز این نمایشگاه ها در سطح کشور برگزار خواهد شد.

معاون بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: همچنین راههای دیگری را هم برای استفاده هر چه بهتر از آثار سوگواره " عبرات" پیش بین کرده ایم. امسال در بخش رادیویی نیز آثاری را در قالب مستند رادیوی، نمایش رادیویی و همچنین اجرا را خواهیم داشت که علاقمندان می توانند آثار خود را در این بخشها ارسال  کنند.

وی ادامه داد: پس از پایان داوری، هیئت داوران بیانیه ای منتشر می کند و  جزئیات را بیان خواهد کرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *