موضع‌گیری‌های وزیر صنعت تاسف‌آور است/ حاکمیت بی‌انضباطی مالی در صنعت خودرو

14:58 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان مجلس با گلایه از واکنش‌های مسئولان دولت مبنی بر مخالفت با کاهش قیمت خودرو گفت: از موضع گیری‌های آقای وزیر صنعت متاسفم. چرا که ایشان می‌دانند بی انضباطی مالی و سوء مدیریت این وضعیت را به وجود آورده است.

: رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان با گلایه از واکنش‌های مسئولان دولت مبنی بر مخالفت با کاهش قیمت خودرو گفت: از موضع گیری‌های آقای وزیر صنعت متاسفم. چرا که ایشان می‌دانند بی انضباطی مالی و سوء مدیریت این وضعیت را به وجود آورده است.

علی علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، گفت: حاکمیت بی انضباطی مالی در صنعت خودرو، وجود انحصار شدید و سوءمدیریت از عواملی هستند که صنعت خودروی کشور را با چالش‌های فراوان روبه رو کرده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه کار ما این نیست که اعلام موافقت یا مخالفت کنیم، گفت: یک منطقی وجود دارد که مجلس بر مبنای آن تحقیق وتفحص از خودروسازان را در پیش گرفت. منطقی که با واقعیت‌ها منطبق است و به مردم اجحاف نمی‌کند.

وی افزود: سه ماه گذشته به آقای نعمت زاده، گزارش تحقیق و تفحص را ارائه کردیم، اما سوال این است که اگر گزارش ما آنقدر بی محتوا بوده که مورد عنایت واقع نشده، پس به چه دلیل واکنشی نشان ندادند و اعلام نکردند، اگر هم که معنا داشته پس چرا هیچ اعتنایی نکردند؟

به گفته علیلو دولت باید آنچه در کمیته تحقیق وتفحص ذکر می‌شد را ریشه‌یابی می‌کرد اما متاسفانه فقط با موافقت‌ها و مخالفت‌های غیرمنطقی، باعث ایجاد بحران و بلاتکلیفی بیشتر در این بازار می‌شود.

علیلو در خصوص جلسه بازنگری قیمت خودرو که قرار بود امروز تشکیل شود، گفت: امروز به دلیل تشکیل جلسه صحن علنی، جلسه بازنگری تشکیل نشد اما تا 10 روز آینده مجلس نتیجه‌گیری نهایی‌اش را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: مجلس تا پایان نتیجه‌گیری تحقیق و تفحص به پیگیری خود ادامه داده و اگر دولت و خودروسازان به آن منطق و استدلالی که مورد قبول است تن ندهند، از تمام ابزارهای قانونی استفاده کرده و اجازه اجحاف به حقوق مردم را نخواهد داد.

گفتنی است محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته با بیان اینکه با کاهش قیمت خودرو مخالفیم، اعلام کرده بود، از نظر ما میزان افزایش قیمت خودروها ناچیز بوده و دلیلی برای کاهش قیمت این محصول وجود ندارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *