مهلت ثبت نام و ارسال آثار در جشنواره دانشجویی تمدید شد/ نشریات به زبان محلی در بخش نشریات برتر رقابت می‌کنند

8:26 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۲۲۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دبیرخانه دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی ،مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در جشنواره دانشجویی تیتر ۱۰ را تا یکم اسفندماه سال جاری تمدید کرد.
مهلت ثبت نام و ارسال آثار در جشنواره دانشجویی تمدید شد/ نشریات به زبان محلی در بخش نشریات برتر رقابت می‌کنندبه گزارش گروه جامعه ، با نزدیک شدن به روزهای پایانی اعلام شده از سوی دبیرخانه دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی و با توجه به استقبال دانشگاهیان برای ثبت‌نام در بزرگترین جشنواره نشریات دانشجویی کشور موسوم به «تیتر۱۰» مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این جشنواره تا یکم اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

با ادامه تمدید مهلت زمان شرکت در جشنواره «تیتر۱۰» و با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر حمایت از زبان‌های محلی، نشریات با زبان‌های محلی به عنوان یک رشته مستقل می‌توانند در  دهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی شرکت کنند. نشریات شرکت‌کننده در این بخش علاوه بر ارزیابی براساس شاخص‌های متداول داوری، باشاخص‌های دیگری همچون وحدت‌گرایی و تأکید بر هویت ملی و  آداب و رسوم محلی،  توسط کارشناس زبان مربوطه داوری می‌شوند. 

بر این اساس تمامی نشریاتی که به زبان محلی چاپ می‌شوند می‌توانند در دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی و  در بخش «نشریات برگزیده» شرکت کنند. 

گفتنی است، دهمین دوره «جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور» در سه بخش اصلی شامل «آثار برگزیده»، « نشریات برگزیده» و «فضای مجازی» و همچنین دو بخش ویژه و نویسندگان برتر برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در ماده ۱۰۱ منشور حقوق شهروندی که چندی پیش توسط ریاست جمهوری رونمایی شد حق یادگیری و استفاده و تدریس زبان و گویش محلی برای شهروندان مورد تاکید قرار گرفته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *