انصاری: حمایت از کودک زمین‌خورده تئاتر ضروری است

12:52 - 15 تير 1393
کد خبر: ۲۶۲
خبرگزاری میزان: آزاده انصاری حضور مرضیه برومند را به عنوان دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک، اتفاقی مبارک دانست و گفت: حمایت از کودک زمین‌خورده تئاتر ضروری است.

: آزاده انصاری حضور مرضیه برومند را به عنوان دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک، اتفاقی مبارک دانست و گفت: حمایت از کودک زمین‌خورده تئاتر ضروری است.

به گزارش ، این کارگردان تئاتر عروسکی خواستار حمایت هر چه بیشتر از نمایش عروسکی شد و تاکید کرد: مهم این است آثار شرکت‌کننده در جشنواره نمایش عروسکی، بعد از جشنواره، به حال خود رها نشوند.
آزاده انصاری که این روزها مشغول آماده کردن نمایش«سوسک می‌شود» برای شرکت در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی است، اظهار امیدواری کرد نهادهای مرتبط با تئاتر عروسکی بیش از پیش فعال شوند. وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته گردناامیدی بر همه چیز پاشیده شده است اما لازم است نهادهایی چون دفتر تولیدات تئاتر عروسکی، انجمن نمایشگران عروسکی یا یونیما بیش از پیش کمک‌کننده و تسهیل کننده کار بچه‌های تئاتر عروسکی باشند.

انصاری با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد اضافه کرد: در چنین سالی انتظار می‌رود با تلاش و حمیت بیشتری پیگیر خواسته‌هایمان باشیم و اداره کل هنرهای نمایشی هم از تئاتر عروسکی بیشتر حمایت کند چراکه این شاخه در چند سال گذشته زمین خورده بود و حالا نیازمند حمایت دوباره‌ای است.

کارگردان نمایش‌های «با سایه نوشتن‌ها» و «ماکوندو» در ادامه، حضور مرضیه برومند به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی را اتفاقی مبارک دانست و افزود: حضور ایشان نوید اتفاقات خوبی را می‌دهد. در همین چند ماهی که کارشان را آغاز کرده‌اند، با غیرت و تلاش بسیار و حساسیت ویژه‌ای به دنبال امور جشنواره بوده‌اند و حتی اموری هم‌چون تامین سالن تمرین را پیگیری کرده‌اند و شاید در این سال‌ها چنین دبیری در جشنواره تئاتر عروسکی نداشته‌ایم. همین تلاش ایشان باعث ایجاد شور و نشاط در هنرمندان تئاتر عروسکی شده و آنان را به هیجان آورده است.

انصاری در ادامه اضافه کرد: بعد از جشنواره تئاتر عروسکی هم چشم ما به حمایت اداره کل هنرهای نمایشی است تا پیگیر اجرای عمومی آثار شرکت کننده در جشنواره باشد زیرا مهم این است این نمایش‌ها به اجرای عمومی برسند و بعد از برگزاری جشنواره، به حال خود رها نشوند.

او که مشغول تدارک نمایش «سوسک می‌شود» با برداشت از رمان «مسخ» اثر کافکا است، درباره این نمایش توضیح داد: متن این نمایش نوشته آرش پارساخو است. البته خود قصه را زیاد به هم نریخته‌ایم اما دریافت خودمان را با نگاهی طنز به اجرا می‌گذاریم. در نمایش ما انگاره‌های فلسفی پنهان و آشکار رمان را به زبان ساده و به فراخور نمایش عروسکی بازگو می‌کنیم.

انصاری درباره تکنینک اجرای این نمایش نیز توضیح داد: از هر تکنیک و ترفندی که به کارمان بیاید، استفاده می‌کنیم بر همین اساس از تکنیک‌هایی مانند سایه، ماسک، تاب تیبل و... بهره می‌بریم؛ یعنی خود را محدود نمی‌کنیم چون برای ما مهم‌ترین موضوع، خلق یک اثر جذاب و دیدنی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *