دادوستد کالاهای استراتژیک کشورهای خاورمیانه در بورس کالا

14:42 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: اندیشه اصلی منطقه آزاد انزلی، تبدیل شدن این منطقه به مرکز دادوستد کالاهای استراتژیک کشورهای سی ای اس و خاورمیانه است که در این زمینه افتتاح تالار اختصاصی بورس کالای ایران در انزلی می تواند راهگشای انجام این مبادلات باشد.

: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: اندیشه اصلی منطقه آزاد انزلی، تبدیل شدن این منطقه به مرکز دادوستد کالاهای استراتژیک کشورهای سی ای اس و خاورمیانه است که در این زمینه افتتاح تالار اختصاصی بورس کالای ایران در انزلی می تواند راهگشای انجام این مبادلات باشد.

به گزارش ، رضا مسرور در مراسم افتتاحیه تالار اختصاصی بورس کالای ایران در منطقه آزاد انزلی گفت: سال قبل واردات کالاهای مختلف از چین به کشور حدود 6 میلیارد دلار بوده است که اگر بتوانیم بخشی از این واردات مانند آهن آلات، فولاد و مواد شیمیایی را از بندر انزلی وارد کشور کنیم، هم اشتغالزایی را در این منطقه افزایش داده ایم و هم هزینه های واردات را به حداقل رسانده ایم.

وی افزود: در این زمنیه مذاکراتی را با سفیر چین انجام داده ایم که امیدواریم افزایش واردات این محصولات از انزلی به زودی محقق شود.

مسرور به کارکردهای بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که بهترین مکان برای توسعه بورس کالای ایران، منطقه آزاد انزلی است چراکه عمده واردات آهن کشور از این منطقه انجام می شود ومی توان این حجم را در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار داد.

وی در این باره توضیح داد: نیاز کشور به آهن حدود 20 میلیون تن است که 50 درصد این حجم را در داخل و 50 درصد مابقی را از واردات تامین می کنیم که براساس آخرین آمارها 30 درصد کل نیاز کشور به آهن از بندر انزلی وارد می شود.

مسرور افزود: اگر بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی مناسباین حجم آهن وارداتی را در بورس کالای ایران عرضه و معامله کنیم، به افزایش رشد اقصادی و سرمایه گذاری در کشور کمک شایانی کرده ایم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی گفت: اندیشه اصلی منطقه آزاد انزلی، تبدیل شدن این منطقه به مرکز دادوستد کالاهای استراتژیک کشورهای سی آی اس و خاورمیانه است که در این زمینه افتتاح تالار اختصاصی بورس کالای ایران در انزلی می تواند راهگشای انجام این مبادلات باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *