موسسه هنرمندان پیشکسوت یک مدرسه بزرگ است

15:46 - 09 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۴۱۷
لوریس چیکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر با حضور در ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت این موسسه را مدرسه ای بزرگ نه فقط برای نسل جوان بلکه برای پیشکسوتان هنر توصیف کرد.
به گزارش گروه فرهنگی ، لوریس چکناواریان رهبر ارکستر با حضور در ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن بازدید از این ساختمان گفت: این موسسه می تواند حتی برای اعضای خود نیز نقشی آموزنده داشته باشد، زیرا تا لحظه مرگ هم نباید از آموختن دست کشید.

وی که همراه با سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه از بنای جدید بازدید می کرد از اینکه موسسه با جابجایی به ساختمان جدید مراحل رشد خود را به خوبی طی می کند اظهار خرسندی کرد و افزود: من به جامعه هنر به ویژه پیشکسوتان هنرهای مختلف تبریک می گویم ، اینجا سبب دلگرمی و ایجاد احساس خوب برای کهن سالان هنر و جایی برای جمع شدن آنهاست.

این آهنگساز نام آور ادامه داد: هنرمندان در بسیاری از موارد تازه سن و سالی که از آن ها می گذرد حرفی برای گفتن دارند ولی نکته اینجاست که گوشی هم برای شنیدن وجود داشته باشد.

چکناواریان افزود: از خوبی های این موسسه آشنایی هنرمندان حوزه های مختلف هنر با هم است که سبب می شود هم مخاطبان خوبی برای سخنان خود بیابند هم اینکه چیزهای زیادی از یکدیگر بیاموزند که شاید ماحصل این ارتباط در آینده تالیف یک کتاب یا تولید آثار هنری جدیدی در زمینه های مختلف هنر باشد.

وی اظهار داشت: این ساختمان قابلیت های فراوان و بالقوه ای دارد که خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته از سوی دکتر محمدباقر نوبخت معاون محترم رییس جمهوری به زودی شاهد بالفعل شدن آن خواهیم بود.

این هنرمند با سابقه تصریح کرد: من آقای نوبخت را به خوبی می شناسم، او همواره حامی فرهنگ و هنر بوده و با وجود مشغله شدید در هیات دولت حضورشان در برنامه های هنری همچون کنسرت ها پر رنگ و ستودنیست، پس با این اوصاف جای تعجب ندارد که او چنین کاری را برای سپیدمویان هنر انجام داده ، زیرا چنین کاری تنها از چنین شخصیت با فرهنگی بر می آید.

او همچنین از بردیا صدر نوری مشاور نوبخت و رییس حوزه ریاستی و روابط بین الملل سازمان برنامه و بودجه به عنوان یک هنرمند و نوازنده بسیار خوب موسیقی که در حمایت از هنر و هنرمند فروگذار نمی کند یاد کرد.

سازنده اثر فاخر اپرای رستم و سهراب، یادآور شد: به نظر من هموار حس زنده بودن و لذت از زندگی را باید در شاد کردن دیگران جست ، هنرمند عاشق کار خود است و تشویق مهمترین بخش روحیه دادن به اوست، بدون شک کارهایی از قبیل برگزاری مراسم های تجلیل برای متولدین هر ماه یا سفرهای گروهی به نقاط مختلف کشور در این امر بسیار موثر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به پاتوقی که برای هنرمندان پیشکسوت در ساختمان جدید موسسه بوجود آمده افزود: همینکه هنرمند بدون مباحث اداری و رسمی، به شکل سرزده و بدون هماهنگی قبلی و پرداخت هیچ گونه هزینه ای می تواند انفرادی یا گروهی به این مکان آمده و از خدمات آن بهرمند شود جای بسی خوشحالی دارد.

وی از گالری، سالن همایش چند منظوره و استودیوی صدا که به زودی در ساختمان موسسه هنرمندان پیشکسوت به بهره برداری می رسد به عنوان یکی دیگر از مزایای مهم این موسسه برشمرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *