رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفر رئیس کمیته تحقیق و بازرسی‌کل ارمنستان به اصفهان

18:00 - 07 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۷۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان که روز جمعه وارد تهران شده بود در ادامه سفر خود وارد استان اصفهان شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، آقوان هوسپیان رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل اصفهان که روز جمعه وارد تهران شده بود در ادامه سفر خود صبح دیروز وارد استان اصفهان شد و مورد استقبال حجت‌الاسلام سید رسول محمودآبادی رئیس منطقه 6 بازرسی و بازرس کل استان اصفهان و مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمودآبادی بازرس کل استان اصفهان در مراسم استقبال از رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان ضمن تبریک ایام کریسمس به هیأت ارمنستانی، وظایف بازرسی استان اصفهان و نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در این استان را تشریح کرد.

رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان و هیأت همراه در مدت اقامت در اصفهان ضمن بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان اصفهان با استاندار اصفهان و رئیس دادگستری اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آقوان هوسپیان ضمن تشکر از میهمان نوازی ایرانیان، به خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و ایروان اشاره کرد و گفت: زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و ارامنه در کل ایران و همچنین استان اصفهان نشان از وحدت بین ادیان است.

رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان با اشاره به خاطره استاندار اصفهان درباره لغو جشن ارامنه اصفهان به خاطر همزمانی با عزای مسلمانان گفت: این همکاری و همزیستی توأم با احترام بسیار قابل توجه است و حتماً این مطلب را به‌عنوان یک سند رسمی برای هم‌وطنانم در کشور ارمنستان بیان و در خصوص آن مطلب خواهم نوشت.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در دیدار با رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل ارمنستان اشاره کرده بود که چندی پیش رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با یکی از جشن‌های ارامنه شده بود که اسقف کلیسای ارامنه اصفهان از ارامنه این شهر خواسته بود به احترام عزادار بودن برادران مسلمان از برپاکردن جشن خودداری کرده و به‌جای آن در کلیسا به دعا کردن بپردازند.

استاندار ادامه داد: به خاطر این رفتار، شخصاً در کلیسای ارامنه اصفهان حضور پیدا کرده و از شورای خلیفه‌گری اصفهان و اسقف اصفهان تشکر کردم.

هیأت ارمنستانی در ادامه این سفر صبح امروز جهت بازدید از بناهای تاریخی و آشنایی بیشتر با تمدن کهن ایران، وارد شهر کاشان شدند.

علی فرهادی معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور نیز هیأت ارمنستانی را در سفر به شهر اصفهان و کاشان همراهی کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *