رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ویراژ قیمت آزاد ارز در اتوبان صرافی / دلار چهارنعل می‌تازد

12:30 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۷۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با توجه به افزایش نرخ دلار در بازار آزاد و رسیدن قیمت آن به 4هزار و 57 تومان، تمامی ارزها در کورس با یکدیگر برای بالا رفتن قیمت تلاش می‌کنند.
 به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بانک مرکزی با توجه به فراهم شدن زمینه اجرایی دستورالعمل و ضوابط خرید و فروش ارز به نرخ بازار توسط شبکه بانکی، از فعالان اقتصادی دعوت کرده به منظور تامین ارز مورد نیاز خود، به بانک‌های دارای مجوز فعالیت ارزی مراجعه کنند این در حالی است که دلار در روزهای گذشته به رکورد شکنی خود ادامه داده و امروز نرخ دلار آزاد در بازار به 4 هزار و 57 تومان رسیده است.

 از سوی دیگر بانک مرکزی تاکید می‌کند که خرید و فروش دلار به نرخ بازار آزاد در بانکها بر اساس بخشنامه بانک مرکزی مجاز بوده و محدودیتی برای عرضه دلار به فعالان اقتصادی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش هم اکنون در بازار، نرخ آزاد بیشتر ارزها با روند صعودی رو‌به‌رو شده و قیمت یورو نسبت به روز گذشته ، 240 تومان افزایش یافت و با قیمت 4هزار و 300تومان مورد معامله قرار گرفت است.

همچنین سایر ارزها با توجه به روند افزایشی دلار صعود را در پیش گرفته که از جمله این ارزها می‌توان به پوند انگلستان اشاره کرد که با افزایش 420 تومانی نسبت به روز گذشته خود خرید و فروش شد.

در این بین، درهم امارات و لیر ترکیه به ترتیب با 100 و 150 تومان افزایش دنباله روی دلار شده و انتظار می‌رود در روزهای آینده با توجه به ساز‌وکار بانک مرکزی شاهد درجا زدن و طی کردن روند نزولی این ارزها باشیم.

انتهای پیام/ 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *