رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابطال قرارداد ۲۴۰ هکتاری گل شرق کیش

10:34 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۶۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی سراج از ابطال قرارداد ۲۴۰ هکتاری که در سال ۸۱ در گل شرق کیش امضا شده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، قاضی سراج از ابطال قرارداد ۲۴۰ هکتاری که در سال ۸۱ در گل شرق کیش امضا شده بود، خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: قرارداد 240 هکتاری در سال 81 در کیش امضا شد و یک فرد ایرانی که تبعیت بعضی از کشورها را داشت این تفاهم نامه را امضا کرده بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: متاسفانه این قرارداد مشکلات جدی برای کشور ایجاد کرده بود که متممی برای آن قرار داده بودند که بر اساس آن زمین تقریبا مجانی شد. همچنین در این قرارداد ذکر شده بود که نیروهای انتظامی و نظامی حق ندارند وارد این ملک شوند.

قاضی سراج تصریح کرد: این فرد قرار بود مبلغ سنگینی را وارد کشور کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و این ملک به اتباع خارجی واگذار شد.

وی ادامه داد: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران واگذاری ملک غیرمنقول به کشورهای خارجی ممنوع است که با پیگیری‌های صورت گرفته در ماه گذشته این قرارداد و متمم آن نیز ابطال شد و 240 هکتار زمین به عنوان شرق کیش به کشورمان بازگشت.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک اجرای احکام این اراضی را به منطقه آزاد کیش تحویل خواهد داد که ارزش آن 20 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.


برچسب ها: سازمان بازرسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *