راه اندازی سامانه شناساسه واریز در دادگستری گلستان

21:30 - 04 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۴۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با راه اندازی سامانه ی شناسه ی واریز ، وجوه واریزی به حساب سپرده ی دادگستری و شورای حل اختلاف استان گلستان ساماندهی و دسترسی مردم به حقشان آسان تر شد .
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، معاون مالی پشتیبانی و عمرانی دادگستری گلستان گفت : با راه اندازی سامانه ی شناسه ی واریز ،  وجوه واریزی به حساب سپرده ی دادگستری و شورای حل اختلاف استان گلستان ساماندهی و دسترسی مردم به حقشان آسان تر شد .
ثناگو افزود: در قالب این طرح از این پس شعب دادگستری و شورای حل اختلاف برای مبلغ واریزی به حساب سپرده ی دادگستری ، " شناسه ی واریز "  صادر می کنند و به این ترتیب هر گونه واریز به حساب سپرده ی دادگستری استان ، منوط به ارائه ی این شناسه است .

وی اضافه کرد: هر شناسه مربوط به یک پرونده است و فرد نمی تواند از یک فیش واریزی برای درج در چند پرونده ، استفاده کند.

ثناگو با بیان این که  سپرده وجوهی است که بر اساس قرارها و یا احکام صادر شده در مراجع قضایی و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم ، از اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت می شود گفت :  پس دادن تمام یا بخشی از سپرده پس از صدور  قرارها و احکام صادر شده در محاکم ، بدون شناسه ی پرداخت ، زمان بر بود و هم دادگستری و هم مردم را دچار مشکل می کرد .

وی آسان شدن ردیابی وجوه واریزی ، افزایش سرعت شناسایی مشخصات واریز کننده و طرفین پرونده و جلوگیری از تضییع حق مردم و بیت المال را از مزیت های راه اندازی این سامانه عنوان کرد.

به گفته ی وی ، این طرح ابتکاری فقط در استان گلستان راه اندازی و اجرا شده است .
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *