حواشی جلسه محرمانه ظریف تمامی ندارد/ از نماینده غایب اصرار از مابقی نمایندگان انکار!

15:08 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۴۴۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهار نظر برخی از افراد که به غیبت او در این جلسه اشاره کرده بودند و سخنان وی را خلاف واقع دانسته بودند گفت: مگر قرار است تنها اطلاعات جلساتی را که در آن حضور داریم را در اختیار داشته باشیم!
حواشی جلسه محرمانه ظریف تمامی ندارد/ از نماینده غایب اصرار از مابقی نمایندگان انکار!-گروه سیاسی: عصر دیروز جواد کریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی مطالبی را پیرامون جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را مطرح کرد.

با توجه به داخلی بودن جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس و حساسیت مطالب طرح شده تا ظهر امروز از انتشار این مطالب اجتناب ورزید تا اینکه  وی در حاشیه جلسه علنی مجلس، بخشی از اظهارات منتسب به ظریف در کمیسیون امنیت ملی را در برگه های چاپ شده در اختیار خبرنگاران قرار داد.

بعد از این اتفاق، حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضع گیری درباره مطالب منتشر شده از سوی کریمی قدوسی نکرد و تنها به بیان این جمله که "پیش از این به عنوان سخنگوی کمیسیون گزارش جلسه را منعکس کرده ام." بسنده کرد.

این درحالی است که آنطور که برخی از رسانه ها گزارش دادند کریمی قدوسی در جلسه ای که محمد جواد ظریف به همراه معاونینش (شامگاه دوشنبه29 آذرماه) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد، غایب بوده است.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این خصوص گفت: اولاً کمیسیون سخنگو دارد و ایشان گزارش جلسات را مطرح می‌کند. کما اینکه گزارش این جلسه را نیز سخنگو به رسانه‌ها داده و خلاصه آن از طریق سیما به اطلاع مردم رسیده است و اینکه یکی از اعضای کمیسیون که در جلسه حضور نداشته بخواهد نقل قول غیرمسئولانه‌ای از جلسه داشته باشد غیراخلاقی و خلاف پروتکل کمیسیون است زیرا وقتی کمیسیون سخنگو و رئیس دارد جایی برای اظهار نظر اعضا باقی نخواهد ماند.

همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اظهارات قدوسی اظهار داشت: نامبرده از قضا در آن جلسه حضور نداشتند و نقل قول ایشان از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهر ه برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است.(بیشتر بخوانید)

قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهار نظر برخی از افراد که به غیبت او در این جلسه اشاره کرده بودند و سخنان وی را خلاف واقع دانسته بودند به خبرنگار گروه سیاسی گفت:  مگر قرار است تنها اطلاعات جلساتی را که در آن حضور داریم را در اختیار داشته باشیم!

وی اضافه کرد: بنده در جلسه کمیسیون امنیت ملی با ظریف  حضور نداشتم اما فایل جلسات و یادداشت هایی که از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس انجام دادند وجود دارد و بنده ازهمان یادداشت های اعضای کمیسیون امنیت ملی این مطالب را یادداشت کردم و هر چه روایت کردم درست و دقیق است.

قدوسی با بیان اینکه بنده در این چهار سال مسائل سنگینی را مطرح کرده ام اظهار کرد:  آنچه آقای ظریف در جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی مطرح کرده است محرمانه نبوده است. سری ومحرمانه به سندی می گویند که اگر منتشر شود به امنیت کشور ضربه می زند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: آیا اظهارات ظریف مبنی بر اینکه اعتراف میکنم که اعتمادم به جان کری و قول شفاهی او اشتباه بود، ضربه به امنیت ملی است؟ آقایون چرا می خواهند عوام فریبی کنند؟

لازم به ذکر است آمادگی دارد توضیحات روابط عمومی مجلس را نیز در این ارتباط منتشر کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *