توفیقات هلال‌احمر حاصل همدلی و حضور داوطلبانه اعضاء است

9:12 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۱۸۸
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر آمادگی، صمیمیت، همدلی و صداقت در کار را از ویژگی‌های امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال‌احمر کازرون دانست و گفت: داشتن این صفات می‌تواند در پیشبرد اهداف انسان‌دوستانه جمعیت هلال‌احمر بسیار موثر باشد.
به گزارش گروه جامعه ، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با حضور در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر شهرستان کازرون، با قدردانی از استقبال پرشور و حضور گرم مسئولان و اعضای هلال‌احمر این شهرستان، تصریح کرد: اگر امروز جمعیت هلال‌احمر به عنوان یکی از شاخص‌ترین و موفق‌ترین جمعیت‌های ملی در دنیا معرفی می‌شود، حاصل همدلی‌ها و حضور داوطلبانه اعضای آن است که نباید نادیده گرفته شود.

وی به مقوله غیر دولتی بودن هلال‌احمر اشاره و تصریح کرد: هلال‌احمر یک جمعیت حکومتی نیست، بلکه بر پایه فعالیت‌های مردمی و اعتماد آنان استوار شده ؛ هر چند ضروری است که از سوی دولت نیز مورد حمایت قرار گیرد و اگر اقدامات حمایتی از سوی دولت  شکل می گیرد به دلیل اقدامات و کمکی است که جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادت ناگوار به مردم و جامعه ارائه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با قدردانی از خدمات داوطلبان و تاکید بر ترویج فعالیت‌های عام‌المنفعه، از خیرخواهی نیکوکار کازرونی در احدات پایگاه امداد و نجات بین‌شهری دشت برم تقدیر کرد و افزود: همه آنچه که از انسان به عنوان باقیات و صالحات به جای خواهد ماند، همین صدقه جاریه است که از سوی پیامبر(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام)  نیز به آن اشاره و تاکید شده است.

وی به ظرفیت‌های موجود در هلال‌احمر به منظور کمک به نیازمندان جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: دستگیری از نیازمندان تنها به کمک‌های مالی ختم نمی‌شود؛ چرا که در هلال‌احمر هر کس با هر حرفه، شغل و هنری که دارد می تواند مشکل و معضلی را از روح جامعه بزداید.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: حضور پزشکان داوطلب به منظور کمک به بیماران نیازمند و اصحاب رسانه و صاحبان قلم که به معرفی هرچه بیشتر اهداف این نهاد مردمی پرداخته و به نهادینه کردن فرهنگ بشردوستانه کمک می کنند، نمونه هایی از این گونه فعالیت ها و اقدامات است.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های داوطلبانه این نهاد؛ بر تقویت بیش از پیش آن و همچنین استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *