مصرف بنزین در تهران رشد ۴ درصد را تجربه کرد

21:00 - 29 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۶۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مصرف بنزین از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه (هشت ماه) در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشدی ۴ درصدی داشته است.
به گزارش گروه اقتصاد ، کرامت ویس کرمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در این بازه هشت ماهه، مصرف بنزین در تهران رقمی معادل ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود چهار درصد رشد داشته است.

وی افزود: امسال با مصرف ٧٧ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده CNG شاهد رشدی یک درصدی بودیم.

مدیر پخش منطقه تهران ادامه داد: به دلیل استفاده روزافزون گاز طبیعی در بخش‌های صنعتی، امسال مصرف نفت‌کوره در منطقه تهران ۳۶ درصد کاهش یافت که این نشان‌دهنده رویکرد گسترده مشترکان به جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع است.

وی اعلام کرد: با اجرای طرح پیمایش از ابتدای مهرماه پارسال، عرضه نفت‌گاز به ناوگان حمل و نقل دیزلی بر مبنای کارکرد مصرف نفت‌گاز کاهش خیره کننده ۱۴ درصدی داشته است.

ویس کرمی، همچنین روند رو به رشد انتقال گاز شهری به روستاهای اطراف تهران را سبب کاهش ۱۶ درصدی نفت سفید در سال ۹۵ اعلام کرد و گفت: حدود ۱۵ هزار مشترک نفت سفید داریم که عمدتا در روستاهای اطراف تهران ساکن هستند.

به گفته وی، در هشت ماه امسال میزان فرآورده‌های ارسالی از  چهار باب انبار ذخیره‌سازی سوخت مایع و ال پی جی به هفت میلیارد و ٩ میلیون لیتر رسید که توسط ۲۵۴ هزار دستگاه نفتکش و گازکش حمل و تحویل شده است.

بهره برداری از ۱۰ باب جایگاه عرضه فرآورده تا پایان امسال

مدیر پخش منطقه تهران در ادامه از بهره برداری ١٠ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی در تهران خبرداد و گفت: هم اکنون در منطقه ۱۰ باب جایگاه عرضه فرآورده در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی ٧٩ درصدی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در چرخه سوخت‌رسانی قرار گیرند.

وی افزود: هشت باب از این تعداد، جایگاه عرضه سوخت مایع و ٢ باب جایگاه عرضه سی ان جی است.

ویس کرمی ادامه داد: این ١٠ باب جایگاه در قالب همان طرح قدیمی احداث جایگاه است ولی با ابلاغ دستورالعمل طرح احداث جایگاه‌های زنجیره‌ای " برند " از این پس احداث جایگاه در قالب شرکت‌های زنجیره‌ای و صاحب صلاحیت انجام می‌شود.

وی، تحقق این طرح را سبب ایجاد یک فضای رقابتی بین برندها اعلام و مشتری‌مداری و طرح تکریم ارباب رجوع را از مهمترین اهداف شرکت اعلام کرد.

مدیر منطقه تهران اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح جایگاه‌های عرضه فرآورده در سطح استان، به ویژه کلان شهر تهران مطابق با معیارها و استانداردهای بین‌المللی گسترش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *