9 بهمن ماه آغاز رسیدگی به پرونده 13 متهم پرونده آلومینای جاجرم/ 220 میلیارد تومان گردش مالی متهمان

8:58 - 29 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۲۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: رسیدگی به پرونده 13 متهم پرونده آلومینای جاجرم از نهم بهمن ماه آغازمی شود و رسیدگی هرروز تا آخر بهمن ماه ادامه دارد.
9 بهمن ماه آغاز رسیدگی به پرونده 13 متهم پرونده آلومینای جاجرم/ 220 میلیارد تومان گردش مالی متهمانحجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از رسیدگی به  13 متهم پرونده آلومینای جاجرم از نهم بهمن ماه خبرداد و گفت: رسیدگی هرروز تا آخر بهمن ماه ادامه دارد.

این مقام قضایی در تشریح آخرین وضعیت پرونده اختلاس آلومینای جاجرم اظهارکرد: در حال حاضر 3 نفر از متهمان این پرونده در بازداشت بسرمی برند و 10 متهم نیز با قرار وثیقه آزاد هستند. 

این مسئول عالی قضایی اتهامات مطرح شده در این پرونده را اختلاس، تضییع حقوق بیت المال، ارتشاء، پولشویی، حیف و میل اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع عنوان کرد.

قدرتی توضیح داد: این پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شده است.

وی افزود: گردش مالی خلاف مقررات قانونی بیش از 220 میلیارد تومان براساس کیفرخواست صادره است که دادگاه طبق مقررات قانونی به صورت دقیق بررسی و متهمان دفاعیات خود را در دادگاه بیان خواهند کرد که در نهایت تصمیم قطعی اتخاذ خواهد شد.

 رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین گفت: با اقدامات دستگاه قضایی استان تا کنون مبلغ 21 میلیارد تومان وجه نقد و همچنین 10 میلیارد تومان ملک توقیف و به بیت المال بازگشته است.

به گزارش ، مجتمع آلومینای جاجرم در خراسان شمالی تنها واحد تولید پودر آلومینا به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم در کشور است که سالانه 250 هزار تن از نیاز پودر آلومینای 3 شرکت بزرگ آلومینیوم کشور را تامین می کند. این واحد صنعتی در جنوب غربی استان خراسان شمالی در شهرستان جاجرم افتتاح شد که اواخر سال گذشته پس از حدود یک دهه از فعالیت این واحد صنعتی با پیگیری نیروهای اطلاعاتی و دستگاه های نظارتی تعدادی از مدیران سابق این مجتمع به اتهام اختلاس و تضییع حقوق بیت المال دستگیر شدند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *