نرخ اخراج کارگران به مرز 500هزار نفر رسید/ 90درصد مشاغل ناپایدار هستند

11:36 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۵۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون دبیرکل خانه کارگر از افزایش میزان اخراج کارگران طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ اخراج کارگران به مرز 500هزار نفر رسیده است.

: معاون دبیرکل خانه کارگر از افزایش میزان اخراج کارگران طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ اخراج کارگران به مرز 500 هزار نفر رسیده است.

حسن صادقی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ، تعداد اخراج کارگران را در سال 91 ، 470 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در سال 91 در حدود 237 هزار نفر از صندوق بیمه بیکاری استفاده کردند که این میزان در سال 92 به 245 هزار نفر افزایش یافته است.

معاون دبیرکل خانه کارگر، در ادامه مشاغل موجود در کشور را جزو مشاغل ناپایدار اعلام کرد و گفت: هم اکنون 90 درصد از مشاغل موجود در کشور در زمره مشاغل استمراری موقت محسوب می شوند.
صادقی، در ادامه با اشاره به وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی در کشور ادامه داد: به تبع وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی امنیت شغلی کارگران نیز کاهش یافته است.

به گفته صادقی تنها کافی است تا وضعیت شغلی افراد یک خانواده معمولی را با شرایط جامعه تعمیم دهیم تا واقعیت پنهان شده در مورد نرخ بیکاری آشکار شود.

وی اضافه کرد: برخلاف خانوادهای مرفه و توانگر که اعضای آن به بهترین فرصت‌های شغلی در بازار کار دسترسی دارند در اکثریت خانواده‌های ایرانی افرادی حضور دارند که با وجود داشتن تحصیلات و تخصص همچنان در جست‌وجوی یک فرصت شغلی هستند.

صادقی با یادآوری اینکه همه بیکاران کشور مقرری‌بگیر صندوق بیمه بیکاری نیستند؛ افزود: وزارت کار باید به جای دستاویز قرار دادن آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری باید برای مهار بیکاری اقدام کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *