رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کریسمس سیاه ۱۲۰ هزار کودک بی‌خانمان انگلیسی+عکس

12:44 - 28 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۹۸۶
بیش از ۱۲۰ هزار کودک بی‌خانمان انگلیسی آغاز سال نو میلادی را در اقامتگاه‌های موقت سپری خواهند کرد.
تسنیم به نقل از ایندیپندنت نوشت: کودکان بی‌خانمان انگلیسی سال نو میلادی را زیر سقف اقامتگاه‌های موقت جشن می‌گیرند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد بیش از 120 هزار کودک بی‌خانمان انگلیسی شب کریسمس را در اقامتگاه‌های موقت به صبح خواهند رساند.

این رقم نسبت به سال گذشته به بیش از 10 درصد افزایش یافته است و بر اساس آمار مراکز دولتی، تعداد کودکانی که آغاز سال نو میلادی را در خوابگاه‌ها و مراکز اقامت موقت به سر خواهند کرد بیش از 124 هزار نفر است.

واحد جوامع و مراکز محلی در این رابطه اعلام کرده است که تعداد خانوارهای بی‌خانمان در این کشور 21 هزار و 400 رسیده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش 15 درصدی نشان می‌دهد.

این آمارها که 10 روز قبل از کریسمس خیلی آرام و بی‌ سر و صدا توسط دولت منتشر شده از سوی سازمان‌های خیره و مراکز حقوق بشر و حقوق کودکان، "تکان دهنده" و "بسیار نگران کننده" توصیف شده است.

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که  پدیده بی‌خانمانی در انگلیس به دلیل افزایش اجاره‌بهای مسکن رو به افزایش گذاشته است.

گفته می‌شود شمار افرادی که در خیابان‌های انگلیس زندگی می‌کنند طی دو سال اخیر حدود 30 درصد افزایش ‌یافته و به سطحی «بی‌سابقه» رسیده است.

کریسمس سیاه ۱۲۰ هزار کودک بی‌خانمان انگلیسی

بر اساس گزارش‌ها، هر شب حدود 3500 نفر در خیابان‌های انگلیس می‌خوابند و کارشناسان درباره «بی‌خانمانی پنهان» نیز در این کشور هشدار داده‌اند که افرادی را شامل می‌شود که محل خواب مناسبی ندارند، از جمله کسانی که در اقامتگاه‌های موقت به سر می‌برند.

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد 68 هزار و 560 خانوار در انگلیس بین جولای و سپتامبر سال گذشته در اقامتگاه‌های موقت زندگی کرده‌اند که بالاترین آمار از زمان آغاز رکود اقتصادی در سال 2008 محسوب می‌شود.

در همین رابطه روز گذشته (شنبه) مسلمانان لندنی بعد از نماز جمعه بیش از 10 تن مواد غذایی و مقادیر قابل‌توجهی کمک مالی برای بی‌خانمانان انگلیسی جمع‌آوری کردند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *