اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار به تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی

11:24 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۵۶۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز 300 اردوگاه دانش آموزی در سراسر کشور خبر داد.

: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز 300 اردوگاه دانش آموزی در سراسر کشور خبر داد.

ه گزارش ، مهدی علی اکبر زاده برگزاری دوره آموزشی برای مربیان پرورشی را ضروری دانست و اظهار کرد: این توافق در ستاد انجام شد چرا که در سال های اخیر با جذب مربیان پرورشی جدید هیچ دوره آموزشی برای آن ها برگزار نشده بود و ضرورت داشت تا آموزش تخصصی برگزاری اردو به آن ها داده شود.

ارائه گواهینامه بین المللی مهارت مدیریت اردو به شرکت‌کنندگان
وی برپایی اردوی آموزشی برای مربیان پرورشی سراسر کشور را کوتاه مدت اما کاربردی عنوان کرد و افزود: در این دوره آموزشی استانداردهای مهارت برگزاری اردو در سطح بین المللی رعایت شد و به مربیان آموزش داده شد؛ ضمن آن که برنامه ریزی به شکلی بود تا مربیان حاضر در اردو بتوانند آموخته های خود را به دیگر مربیان در استان نیز بیاموزند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از ارائه گواهینامه بین المللی مهارت مدیریت اردو به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خبر داد و افزود: این اقدام می تواند انگیزه ای برای مربیان پرورشی باشد تا آموزش های آن ها به این دوره ختم نشود، علاوه بر این در مورد آموزش و تبادل اطلاعات خود جدی تر عمل کنند.

اردوها به روز می‌شود
اکبر زاده از برگزاری دوره های آموزشی مربیان پرورشی در سطح حرفه ای تر خبر داد و گفت: از آنجایی که در طول سال تحصیلی برپایی اردو برای مربیان ممکن نیست در نظر داریم تا این اردو را در تابستان سال آینده به روز کنیم و دوره جدید و سطح بالاتری را برای مربیان پرورشی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء سطح علمی و عملی مربیان پرورشی در نهایت منتج به برپایی اردوهای استاندارد دانش آموزی خواهد شد، عنوان کرد: آنچه ما در ابتدا به آن توجه کنیم ارتقاء و تجهیز اردوهای دانش آموزی از هر لحاظ است و در این مهم نیازمند نیروهای مستعد نیز هستیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه فرهنگی غرب و ضرورت حفظ ارزش های ملی و دینی نیاز است تا با برپایی اردو توسط نیروی مربیان کارآزموده فضای برپایی اردوهای دانش آموزی را به سمتی سوق دهیم که به اعتلای سطح معنوی دانش آموزان منجر شود و پاسگوی نیاز آن ها باشد.

هدف تربیت و استقلال فردی دانش آموزان است
اکبر زاده برپایی اردو را عامل مهمی در تربیت و استقلال فردی دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموزان با دوری از والدین و تجربه زندگی اجتماعی جدید مهارت های فردی و اجتماعی مناسبی را می آموزند و در نهایت آمادگی حضور در اجتماع بزرگ را کسب می کنند.

وی درباره شیوه مند شدن برگزاری اردو عنوان کرد: در حال حاضر می توان گفت که در همین سال ها در حال از دست دادن اردوهای دانش آموزی، حتی اردوگاه ها بودیم که به همت دولت جدید این اردوگاه ها در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند و به آن ها به عنوان ملزومات آموزشی نگاه شد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به وجود 300 اردوگاه در کشور اشاره کرد و گفت: آنچه که مد نظر ما قرار دارد احیای اردوگاه هاست، چرا که این 300 اردو در یک شرایط قرار ندارند و در مراحل مختلف بودجه های مورد نیاز را به منظور انجام متفاوت اردوگاه ها به آن ها تخصصی می دهیم. تا کنون 20 میلیارد تومان به تجهیز اردوگاه ها اختصاص داده ایم که مرحله به مرحله به آن ها تزریق خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *