جذب 800 قاضی در انتظار تصویب مجلس / نتایج آزمون تشریحی قضاوت بهمن ماه اعلام می‌شود

12:30 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۸۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: ما جذب 800 نفر قاضی را مدنظر داریم که امیدواریم مجلس موضوع را تصویب کرده و اعتبارات لازم تخصیص دهند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در حاشیه افتتاح  نمایشگاه مرکز انتشارات و مطبوعات قوه قضاییه در خصوص جذب قضات در برنامه ششم توسعه گفت: ما جذب 800 نفر قاضی را مدنظر داریم  که امیدواریم مجلس موضوع را تصویب کرده و اعتبارات لازم تخصیص دهند. 

وی درباره اینکه آیا از برنامه جذب قضات عقب هستید یا خیر ؟ گفت: خیر. عقب نیستیم و در برنامه پنجم که چهار سال آنرا انجام دادیم شاید 400 نفر کمتر از برنامه مدنظر بودیم یعنی به ازای 4هزار نفر 3600 نفر جذب کردیم.

امینی درباره اینکه  برنامه جذب قضات در برنامه ششم توسعه چگونه است گفت: هر انچه که مجلس تصویب کند ما دنبال می کنیم. 

وی درباره اینکه نتایج آزمون تشریحی قضاوت که قرار است در دی ماه برگزار شود چه زمانی اعلام می شود؟ گفت: نتایج آزمون در بهمن ماه اعلام می شود.

امینی درباره اینکه آیا در آزمون امسال قضاوت اعتراضی داشته اید؟ گفت: اعتراضی واصل نشده است.
 
امینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در برنامه ششم اولویت با جذب عمومی قضات است یا جذب تخصصی؟ بیان کرد: اولویت های ما کیفی است و کاری به اینکه نحوه جذب چگونه است نداریم زیرا کیفیت برای ما مهم است.

وی افزود: زمانی که نیازها را بررسی می کنیم ممکن است براساس آن نیازها جذب هایی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین امینی همچنین دررابطه با منابع بودجه پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: بودجه پژوهشگاه در ردیف بودجه های عمومی کشور قرار دارد که اکنون سه سال است که آن بودجه از ردیف بودجه های عمومی کشور تامین می شود. 

معاون منابع انسانی قوه قضاییه درباره لایحه بودجه سال 96 نیز گفت: طبیعتا نسبت به این بودجه رضایت نداریم و انتظارات بیشتری با توجه به قانون آیین دادرسی جدید داشتیم اما به دلیل اینکه محدودیت در کل کشور است این محدودیت را می پذیریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *