اسلام آباد: هند، رویای تجزیه "پاکستان" را از سر خارج کند

2:37 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۳۲۴
پس از اظهارات اخیر و جنجالی راجنات سینگ وزیر کشور هند مبنی بر اینکه اگر پاکستان تروریسم را مهار نکند، به 10 بخش تجزیه خواهد شد، همتای پاکستانی وی در واکنش گفت که رویای هند برای تجزیه پاکستان، هرگز تحقق نخواهد یافت.
اسلام آباد: هند، رویای تجزیه به گزارش سرویس بین الملل  رسانه های پاکستان روز سه شنبه به نقل از چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان اعلام کردند: دولت هند به جای خیال پردازی در خصوص تجزیه پاکستان، بهتر است فکری به حال گروه های جدایی طلب در کشور خود کند.

روز گذشته و تنها پس از چند روز آرامش نسبی در فضای تنش آلود روابط هند و پاکستان، وزیر کشور هند اظهارات جنجالی مطرح کرد که موجب واکنش و پاسخ متقابل همتای پاکستانی وی و نیز واکنش وزیر دفاع پاکستان شد.

وزیر کشور هند علاوه بر طرح موضوع تجزیه پاکستان، گفت: اگر پاکستان توان مهار تروریسم را ندارد، ما حاضریم به آنها کمک کنیم.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان در واکنش به اظهارات راجنات سینگ گفته است: اگر نارندرا مودی چند صباحی دیگر در راس قدرت باقی بماند، بدون تردید هند تجزیه خواهد شد.

خواجه آصف حرف های وزیر کشور هند را تهدیدهای بی اساس و توخالی خواند و گفت بهتر است هند به فکر گروه های جدایی طلب در داخل خاک خود باشد.

وزیر دفاع پاکستان گفت که راجنات سینگ دچار سردرگمی شده است و غافل است که پاکستان در شرایط و آمادگی بسیار بالا قرار دارد.

روابط هند و پاکستان از زمان استقلال دو کشور در سال 1947 هرگز رنگ دوستی حقیقی را به خود ندیده است. تنش در روابط دو کشور در ماه های اخیر بر سر مسئله کشمیر و درگیری های مرزی در این منطقه، به شدت تشدید شده است.

سفر اخیر سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی به هند برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا هم گویا موثر واقع نشده و رفتار هندی ها با این دیپلمات عالی پاکستان، موجب نارضایتی اسلام آباد شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *