قیمت جهانی طلا به کمترین میزان 10 سال گذشته کاهش یافت

16:49 - 22 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۰۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به تقویت انتظارات برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در این هفته، بیش از 5 دلار کاهش یافت و اونس جهانی 1154.85 دلار فروخته شد.
به گزارش گروه اقتصاد  به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت انتظار برای احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در این هفته به کمترین رقم در 10 سال گذشته در رسید.

افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا سبب کاهش تقاضا برای طلا خواهد شد.

قیمت طلا با 5.01 دلار کاهش 1154.85 دلار فروخته شد که کمترین رقم از 5 فوریه به شمار می‌رود. قیمت طلا روز جمعه حدود یک درصد کاهش یافته بود.

قیمت طلای آمریکا نیز به کمترین رقم در 10 ماه گذشته رسید و 1161.20 دلار در هر اونس فروخته شد.

مارک تو، رئیس تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ هنگ‌کنگ گفت: «بازار در مورد طلا بدبین است. سیاست‌های پولی در این زمان بر طلا مسلط است.»

تو که انتظار دارند که قیمت‌ها بیش از این کاهش یابد و به زیر 1100 دلار برسد و به نزدیکی 1080 دلار برسد، افزود: «آنچه بیشتر افراد را نگران می‌کند، تغییر سیاست‌های پولی در سال 2017 و هرگونه تاثیر دونالد ترامپ بر جانت یلن است.»

انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در سال 2016 نرخ بهره بانکی را در نشست دو روزه خود که روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، افزایش دهد. طلا به شدت نسبت افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا حساس است، این اقدام، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، افزایش می‌دهد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 0.38 درصد کاهش یافت و به 857.45 تن رسید.


برچسب ها: میزان رویترز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *