تاکنون ۳۴ هزار و ۹۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج کردیم‎/پولی از سوی بابک زنجانی به دولت پرداخت نشده است/ تبدیل واحد پول از ریال به تومان، نیاز به تایید مجلس دارد

10:30 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۰۰۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نوبخت اظهار داشت: دولت ۱۶هزارمیلیارد تومان را برای ارائه تسهیلات به ۷۵۰ واحد تولیدی پرداخت کرده است، همچنین در جهت اتمام طرح های عمرانی نیز که دولت باید اعتبارات آنها را تامین کند ۲۳ هزارمیلیاردتومان درنظرگرفته است.
خبر خوش سخنگوی دولت برای واحدهای تولیدیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: دولت ۱۶هزارمیلیارد تومان را برای ارائه تسهیلات به ۷۵۰ واحد تولیدی پرداخت کرده است، همچنین در جهت اتمام طرح های عمرانی نیز که دولت باید اعتبارات آنها را تامین کند ۲۳ هزارمیلیاردتومان درنظرگرفته است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که اعتبارات طرح های عمرانی را بیش از ۴۰ هزارمیلیارد تومان افزایش دهیم.

نوبخت افزود: دربحث آلودگی هوا نیز دولت درصدد است با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد از این رو ما درصدد هستیم تا ۹۰ هزار تاکسی فرسوده را از رده خارج کنیم تا با جایگزین کردن خودروها و تاکسی های نو مشکل آلودگی هوا را حل کنیم و تا این تاریخ ۳۴ هزار و ۹۵۵ دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج کردیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ یک اولویت مهمی را بخش محیط زیست اتخاذ کرده است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت درصدد است که پروژه های مسکن مهر ناتمام را به اتمام برساند تاکیدکرد: در سال جاری دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان را به بحث مسکن مهر اختصاص داده است تا اقدامات لازم برای تکمیل پروژه های ناتمام نیز صورت گیرد. 

وی افزود: همچنین دولت مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان را به شهرداری های کل کشور از بابت مطالباتشان از دولت پرداخت کرده است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی پیرامون سفر استانی رئیس حمهور به فیروزکوه گفت:سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به سراسر کشور صورت گرفته است و تنها دو بخش از استان تهران به دلیل وسعت باقی مانده است که آن هم طی روزهای آینده صورت می گیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به ارائه به موقع لایحه بودجه سال ۹۶ از سوی دولت تاکید کرد: دولت توانست امسال نیز لایحه بودجه را به همراه گزارش بودجه سال ۹۵ به مجلس تحویل دهد.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت در موعد مقرر معوقات گندمکاران را پرداخت خواهد کرد افزود: درصدد هستیم طی روزهای آینده معوقات وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگیان را پرداخت کنیم و خبرهای خوشی برای فرهنگیان داریم.

وی بااشاره به اینکه دولت از مهر پارسال نتوانسته بود اعتباری را به طرح های عمرانی بدهد تاکیدکرد:  رویکرد جدی از سوی دولت در جهت تکمیل پروژه های عمرانی صورت گرفته است.

سخنگوی دولت درادامه با اشاره به افزایش فروش نفت تصریح کرد: دولت در شرایط فعلی نفت را بالای ۴۰دلار می فروشد و نگاه ما نسبت به فروش نفت در آینده مثبت است تا بتوانیم با رویکرد مسئولانه مطالبات مردم را محقق کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توجه به ایثارگران٬مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه ۹۶ در اولویت اصلی ما قرار گرفته است تصریح کرد:بخش آموزش و پرورش و مباحث مربوط به حوزه پژوهش رویکرد دوم دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ است و دولت درصدد است در این حیطه اقدامات مثمرثمری را انجام دهد.

وی با انتقاد از اینکه علی رغم اظهارنظر دوستان دولت یازدهم ثروتمند نبود گفت: دولت در دوره یازدهم با محدودیت های بسیاری روبه رو بوده است و اینکه گفته می شود دولت می خواهد از طریق مذاکره همه چیز را حل کند قابل قبول نیست.

سخنگوی دولت درباره صدور حکم اعدام بابک زنجانی و اینکه آیا پولی به دولت برگشته است خاطرنشان کرد:دولت با جدیت دنبال این پرونده بود و اقدامات لازم را دراین راستا انجام داد از این رو منتظر انجام اقدامات قوه قضائیه در این راستا هستیم.

سخنگوی دولت افزود:در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی سخنگوی دستگاه توضیحات جامع و کاملی را دراین باره ارائه دادند.

نوبخت در ادامه تاکید کرد:هنوز چیزی تحت عنوان پول از سوی بابک زنجانی به دولت پرداخت نشده است و تنها در قالب فروش ساختمان هایی در کیش و چند جای دیگر مواردی مطرح شده است‌.

وی درباره تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم از واحد ریال برای کارهای روزمره خود استفاده نمی کنند و ریال تنها روی کاغذ کاربرد دارد دولت تصمیم گرفته است که واحد پول کشور را از ریال به تومان تبدیل کند ولی این موضوع باید به تصویب مجلس شود تا نهایی شود. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:بنده اطلاعی از مخالفت رئیس بانک مرکزی با تغییر واحد پول کشور ندارم.

معاون رئیس جمهور درباره اظهارات مداخله جویانه ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت: اینکه یک کسی از یک منطقه دیگر درباره خلیج فارس صحبت کند قابل قبول نیست و دولت در این راستا اقدام متناسب را انجام داده است.

نوبخت در ادامه درباره طرح مجلس پیرامون کاهش روابط ایران از سفیر به کاردار با انگلیس در پی اظهارات ترزامی گفت: بنده از این موضوع اطلاع ندارم.

 سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون حادثه برخورد دو قطار در سمنان واینکه گزارش مربوط به این حادثه چه زمانی از سوی دولت اعلام می شود، تأکید کرد: دولت درباره این موضوع از همان روزهای اول اقدامات و کارهای لازم را انجام داده است و ما درحال این هستیم که علت این حادثه را به صورت قطعی مشخص و در موعد مقرر اطلاع رسانی کنیم ولی اینکه یک نماینده درباره این موضوع به صراحت و قاطعیت صحبت می کند پای خودش است و بنده از این ماجرا اطلاعی ندارم.

وی درباره امضای قرارداد با شرکت کره ای پیرامون ساخت کشتی اظهار کرد: این قرارداد برای گذشته بوده و درحال  حاضر متوقف شده است چنانچه شاهد بودیم معاول اول رئیس جمهوری توضیحات کامل وجامعی را درباره این مورد روز گذشته ارائه داد و درحال حاضر هیچ قراردادی از سوی دولت با شرکت کره ای وجود ندارد.

نوبخت در ادامه درباره توجه دولت به بخش فرهنگ در بودجه سال 96 گفت: با توجه به اینکه توجه به فرهنگ از سوی دولت همواره در دستور کار قرار داشته است، ما در لایحه بودجه سال 96 نیز توجه به بخش فرهنگی را مد نظر قرار دادیم و بودجه بخش فرهنگ در سال 96نسبت به سال 95 ده درصد رشد کمی داشته است.

 سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون شکایت دولت از نقوی حسینی به دلیل اظهاراتش پیرامون دانش آشتیانی خاطر نشان کرد: طبق اطلاعات بنده شکایتی از این نماینده صورت نگرفته است واز نظر ما مجلس جایگاه محترمی است و دولت از آن راضی است.

وی درباره پرونده حقوق های نجومی خاطر نشان کرد: طبق‌ آخرین اخبار واطلاعاتی که در اختیار دولت قرار گرفته است 397 نفر در پرونده حقوق های نجومی مقصر بودند و حقوقی بالای 20 میلیون تومان داشتند که بخش اعظمی از آنها پولهایی را که دریافت کرده بودند پس دادند.

نوبخت گفت: از میان این 397 نفر ده نفرتاکید داشتند که پول هایی که دریافت کرده بودند حقشان است ولی باز هم با توجه روال قانونی که در نظر گرفته شده بود پول هایی را که دریافت کرده بودند پس دادند و تنها تا به این لحظه دو نفر پول هایی را که دریافت کرده بودند پس ندادند که یکی از آنها در زندان به سر می برند. 

 سخنگوی دولت تصریح کرد: تمام پولی که در پرونده حقوق های نجومی دریافت شده است 23 میلیارد تومان بوده است که از نظر ما اگر یک ریال هم بوده باشد باید به خزانه کشور بازگردانده شود.

وی پیرامون بی ثباتی اخیر در بازار ارز گفت: دولت هیچ گاه موافق بی ثباتی در بازار ارز نبوده و نخواهد بود ودرحال حاضر ارز مبادلاتی ما نیز با همان قیمت 3200 تومان معامله می شود و به نفع ما نیست که بی ثباتی در بازار ارز وجود داشته باشد.

نوبخت درپاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اینکه لایحه بودجه 96 باید بر اساس برنامه ششم توسعه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و هنوز این برنامه تصویب نشده است گفت: لایحه بودجه سال 96 را بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی برنامه توسعه کشور تهیه و تنظیم کرده ایم که بدون شک بر این اساس امکان بررسی لایحه بودجه در مجلس فراهم خواهد شد.

 سخنگوی دولت با اشاره به اینکه بودجه سال 96 نسبت به سال 95 ده درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال 96 اقدامات لازم از سوی دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

وی درباره اقدامات دولت پیرامون کاهش بار ترافیک استان تهران اظهار کرد: دولت تمامی سعی خود را به کار گرفته است تا با گسترش  حمل ونقل عمومی ونوسازی ناوگان حمل ونقل در جهت کاهش بار ترافیکی استان تهران و شهرهای بزرگ کشور وارد عمل شود از این رو شاهد بودیم که مطالبات خود را نیز به شهرداری های کشور پرداخت کرده است.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدامات دولت برای بازگشت روستائیان به روستا تاکید کرد: دولت لایحه ای را به مجلس ارائه داده است که در آن 1.5 میلیارد دلار برای انتقال مهاجرین روستایی به شهرهای خود در نظر گرفته است که امیدواریم این موضوع با تصویب مجلس عملیاتی شود.

 سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت پیرامون خرید محصولات کشاورزان و باغداران شمال کشور که به دلیل سرما آسیب های بسیاری دیده اند، گفت: ما پیش ازشروع فصل سرما بحث خرید تضمینی محصولات را به کشاورزان وباغداران ارائه دادیم لذا بدون شک این موضوع حتی در قبال محصولات آسیب دیده نیز انجام خواهد شد.

وی درپاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون حذف سه صفر خاطر نشان کرد: درباره این موضوع فعلا در حال انجام کار مطالعاتی هستیم واقدامی را در دست نهایی شدن نداریم.

نوبخت درباره اینکه میزان خرید نرخ گندم از سوی دولت نسبت به سال گذشته تنها دو درصد افزایش داشته است، گفت: ما بر این اعتقادیم که درباره این موضوع نباید درصدی محاسبه کنیم زیرا نرخ در نظر گرفته شده برای گندم یعنی 1300 تومان نرخی قابل قبول است و بدون شک کشاورزان نیز از آن راضی خواهند بود.

 سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اقدامات دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری در لایحه بودجه 96 افزود: ما طبق تصمیماتی که در بودجه 96  اتخاذ کرده ایم درصدد هستیم تا با استفاده از مسیر سرمایه گذاری که ایجاد کرده ایم در سال 96 ما بین 900 تا 930 هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم که امیدواریم این موضوع عملیاتی شود.

وی در ادامه پیرامون اینکه آخوندی وزیر راه باید به دلیل حادثه ریلی استان سمنان استعفا دهد، تصریح کرد: آخوندی شخصیتی با دانش و مطلع است لذا نباید وقوع حادثه سمنان را به عدم بی کفایتی وی ارتباط داد ولی بدون شک طرح استیضاح حق نمایندگان است و دولت در این باره اظهار نظری را انجام نمی دهد. 


 سخنگوی دولت درباره اظهارات محسنی اژه ای مبنی بر اینکه 1500 پرونده درباره حقوق های نجومی در قوه قضائیه درحال بررسی است واین موضوع باعث شده است که فشارها به دستگاه قضایی کشورمان افزایش پیدا کند، افزود: هیچ نهادی حق فشار بر دستگاه قضایی کشور به عنوان یک قوه مستقل را ندارد.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات گزارش مشروحی را درباره پرونده حقوق های نجومی منتشر کرد و طبق گزارش آنها 93 هزار و 470 پرونده پیرامون دریافت حقوق های نجومی از سوی این نهاد مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 398 نفر که دارای حقوق های غیر متعارف بودند که برخی از این افراد می گفتند که حقوق هایی که دریافت کردیم طبق قانون و ضوابط است و نمی خواهیم آن را پس بدهیم که پس از بررسی هایی که از سوی دستگاه قضایی صورت گرفت آنها نیز پول هایی را که دریافت کرده بودند پس دادند.

نوبخت با اشاره به اینکه حقوق های نجومی به جز دولت در جاهای دیگر هم وجود دارد، افزود: درخواست ما از قوه قضائیه این است که هر کس مرتکب جرمی شد با آن برخورد کنند.

 سخنگوی دولت بیان کرد: در موضوع حقوق های نجومی دولت تمامی تلاش و سعی خود را به کار بست از این رو پس از آن نیز قانونی تعیین شد تا همه دستگاه های کشور پولی را که در اختیار دارند باید در خزانه داری کل کشور قرار دهندو این موضوع در بودجه سال 96 نیز لحاظ شده و هیچ دستگاهی حق ندارد برای خود پولی داشته باشد.


 سخنگوی دولت پیرامون اینکه آیا قرارداد شرکت هواپیمایی بوئینگ با ایران قطعی شده است گفت: درباره این موضوع باید چند کار صورت گیرد که پس از انجام آن اطلاع رسانی لازم را در این راستا انجام خواهیم داد.

وی درباره توجه دولت به ایثارگران در بودجه سال 96 گفت: 1200 میلیارد تومان از سوی دولت به بحث بیمه تکمیلی ایثارگران اختصاص پیدا کرده است و طبق قانون جامع ایثارگران که درمجلس مورد تصویب قرار گرفت با آنها برخورد خواهیم کرد.

نوبخت درباره حضور 300 تاجر روسی درکشورمان خاطر نشان کرد: از این موضوع بی خبر هستم.

 سخنگوی دولت در پایان درباره آزادسازی شهر حلب تأکید کرد: دولت همواره از دولت قانونی بشاراسد و سوریه حمایت می کند واز منظر ما جریان مقاومت پیروز همیشگی است و ما به شدت اقدامات متجاوزگرایانه جریان تکفیری و تروریستی را محکوم می کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *