ظهور دوباره یک نابغه ایرانی+عکس

11:48 - 22 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۸۸۵
حنانه خلفی دختر نابغه قرآنی کشورمان از سال گذشته ضبط تلاوت‌هایش را آغاز کرده است، حالا اینکار تمام شده و قرار است در روزهای ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نسخه صوتی این کار تقدیم امام خامنه‌ای شود.
به نقل از سراج 24، سی و یکسال قبل بود که برای اولین بار ترتیل کامل قرآن با صدای یک قاری ایرانی در رادیوی کشورمان تولید شد. شهریار پرهیزکار تلاوت قرآن را از سال 1364 آغاز کرد و آن را در سال 1365 تمام کرد. صدای تلاوت پرهیزکار مرزهای کشورمان را پشت سر گذاشت و در کشورهای جهان اسلام نظیر عربستان، کویت، عراق و لبنان نیز منتشر شد.

ظهور دوباره یک نابغه ایرانی+عکس

صدای پرهیزکار سی سال است که منبع حفظ قرآن بسیاری از نوجوانان و جوانان بوده است. سال گذشته بود که یک خبر عجیب در رسانه‌ها منتشر شد: «تلاوت کل قرآن کریم با صدای دختر نابغه ایرانی در راه است.»حالا یک نام جدید محافل قرآنی را تکان داده و اساتید را متعجب کرده است. حنانه خلفی نابغه قرآنی کشورمان است که آوازه کارهایش خیلی زود پیچید. فیلم‌های قرائت حنانه با گستره زیادی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و همه صدای زیبای او را شنیده‌اند.

حنانه حافظ کل قرآن کریم است. او اکنون 9 ساله است و مقام‌های بسیاری را کسب کرده که مهم‌ترین آنها،‌ مقام اول حفظ قرآن در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بوده است. او نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی مثل سوریه، لبنان و ... نیز قرائت کرده و دل‌های شیعیان زیادی را لرزانده است.

پدرش می‌گوید: «از وقتی مادرش حنانه را باردار بود، برای او قرآن می‌خواندیم. وقتی به دنیا آمد تا سه‌سالگی روی بالشتک‌هایی که قرآن پخش می‌کردند، می‌خوابید. بعد از آن متوجه شدیم که آیات و سوره‌ها را به‌خوبی از حفظ می‌‍‌خواند. آیات قرآن از همان نوزادی در ناخودآگاه ذهنش نقش بسته بود. برنامه ریزی دقیقی کردیم و او را به دارالقرآن فرستادیم تا ابتدا روخوانی و روان خوانی قرآن را یاد بگیرد. حنانه 4ساله بود که دیگر سواد خواندن داشت اما نوشتن را بلد نبود.»

ماجرا از جایی آغاز شد که حنانه همراه پدر و مادرش به دیدار مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای می‌رود. در آنجا مادر حنانه به آقا می‌گوید که در محافل مختلف دنبال صداو فیلم‌های قرائت حنانه هستند اما آنها تکلیف شرعی‌شان را بابت این اقدام نمی‌دانند. امام خامنه‌ای مرجع بزرگ شیعیان اعلام می‌کنند که پخش و توزیع صدای حنانه اشکال شرعی ندارد.

همه چیز پس از این گفته شروع می‌شود و حنانه خلفی در یک استودیوی مجهز و با یک برنامه کامل و مشخص شروع به تلاوت و ضبط کل قرآن کریم می‌کند. حنانه در ادامه دیدارش با رهبر انقلاب به ایشان قول می‌دهد که بزودی بر ترجمه کل آیات قرآن نیز مسلط شود. او حالا تلاش‌های بسیاری کرده تا پس از تحقق قولش بزودی به دیدار امام خامنه‌ای برود.

حالا تولید نسخه صوتی ترتیل کل قرآن کریم با صدای حافظ خردسال کشورمان حنانه خلفی که با اجازه شرعی مقام معظم رهبری میسر شده بود، به پایان رسیده است.قرار است این نسخه در ایام ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صل الله علیه و آله) توسط صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقدیم امام خامنه‌ای شود.

ظهور دوباره یک نابغه ایرانی+عکس

نسخه صوتی تلاوت کل قرآن کریم با صدای حنانه خلفی در 100هزار نسخه تولید و آماده توزیع می‌شود. از این تلاوت‌ها نیز نسخه تصویری هم بطور کامل فیلم‌برداری شده است که آن نیز بزودی آماده توزیع خواهد شد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *