عمو پورنگ: 15 سال تلاش کردیم متفاوت باشیم/ مفهوم استفاده صحیح از فضای مجازی در فصل دوم " محله گل و بلبل"

18:34 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۶۷۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در نشست خبری برنامه جدید خود خود از آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی در فصل دوم " محله گل و بلبل" و همچنین تلاش گروه سازنده برنامه عمو پورنگ برای هر چه متفاوت بودن طی 15 سال، سخن گفت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ؛ نشست خبری فصل دوم مجموعه تلویزیونی "محله گل و بلبل" با حضور داریوش فرضیایی، مسلم آقاجانزاده، احمد درویش علیپور و  محمد درویش علیپور در محل تصویربرداری این برنامه برگزار شد.

داریوش فرضیایی، عمو پورنگ بچه های ایران زمین در این نشست گفت: خیلی خوشحالم که در فصل دوم مجموعه تلویزیونی "محله گل و بلبل" به موضوع فضای مجازی می پردازیم چرا که این موضوع امروز مورد نیاز خانواده ها است.

وی ادامه داد: درباره موضوع فضای مجازی من کاملا به این برداشت رسیده ام که در این فضا بزرگتر های ما از بچه ها عقب تر هستند و به همین دلیل لازم است اطلاعات بزرگتر ها در این زمینه افزایش دهیم.

عمو پورنگ در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: فضای مجازی که این روزها بسیاری از بچه ها را درگیر خود کرده است، به عنوان موضوعی جهت سرگرم کردن بچه ها در نظر گرفته می شود که گاهی بزرگترها برای رسیدن به کارهای خود بچه ها را رهسپار فضای مجازی می کنند.

وی همچنین اظهار کرد: نگارش و پرداختن به شخصیت ها در فصل دوم مجموعه تلویزیونی "محله گل و بلبل" با توجه به هنر نویسنده به گونه ای صورت گرفته که جلوی ریزش مخاطب گرفته شود.

فرضیایی توضیح داد: بین ایفای نقش عمو پورنگ با سایر شخصیت ها تقابلی به وجود نمی آید چرا که من بازی نمی کنم بلکه خودم هستم و زمانی چنین مجموعه ای در حال تولید شدن است بنده باید به گونه ای رفتار کنم که دیگر افرادی که کنار من هستند هم، دیده شوند و خوشحالم که حتی افراد بزرگسال نیز در کنار کودکان به تماشای برنامه ما می نشینند.

وی افزود: ورود افرادی مانند فرهاد بشارتی که نقش پدر بزرگ عمو پورنگ را بازی می کند به من کمک می کند تا بتوانم بعد دیگری از خلاقیت هایم را به معرض نمایش بگذارم.

عمو پورنگ بچه های ایران همچنین گفت: روحیه کودکانه ای که مخاطبان در من مشاهده می کنند همواره با من بوده و خوشحالم که چنین روحیه ای را حفظ کرده ام البته حفظ کردن چنین روحیه ای به تنهایی امکان پذیر نبوده بلکه بنده در گروهی برای کار کردن قرار گرفتم که تمامی آن ها چنین حس و روحیه ای را بر درون خود دارند و به همین دلیل فضا، فضای اطرافم در نگاه داشتن این روحیه بسیار تاثیر گذار بوده است.

این مجری محبوب برنامه کودک همچنین گفت: با توجه به اینکه بعضی از ترانه های من قدیمی هستند و جنبه نوستالژیک دارند، در سری جدید برنامه نیز آن ها را اجرا می کنم.

وی همچنین افزود: ما 15 سال تدر زمینه کار کودک تلاش کردیم و در همه سال ها خواستیم متفاوت باشیم و برنامه های متنوعی بسازیم. باید توجه داشته باشیم به طور یقین دغدغه هر فردی که کار کودک انجام می دهد، قطعا کار کودک است و دغدغه گروه سازنده برنامه عمو پورنگ نیز آینده بچه های این سرزمین است.

مسلم آقاجانزاده تهیه کننده مجموعه تلویزیونی "محله گل و بلبل" در ادامه این نشست گفت: حدود یک هفته است که فصل دوم "محله گل و بلبل" را کلید زده ایم و فصل دوم این مجموعه با فصل اول آن تفاوت هایی دارد به عنوان نمونه در فصل قبل شهرداری به عنوان اسپانسر ما حضور داشت و هدف ما آموختن تعدادی از مفاهیم شهری و شهروندی و همچنین موضوعاتی نظیر آسمان آبی و پاک بود اما در فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با زیست بوم مجازی "درسا" در ارتباط هستیم و تصمیم داریم درباره فضای مجازی و سواد رسانه ای با دوستان همکاری داشته باشیم.

وی افزود: در فصل دوم " محله گل و بلبل" دو خانه به دکور ما اضافه شده که یکی از آنها یک خانه شمالی است که به گلدون خان تعلق دارد و دیگری یک خانه جنوبی است که به آقای خوشحال و خانواده اش مربوط می شود.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی " محله گل و بلبل" همچنین اظهار کرد: در فصل دوم این مجموعه گلدون خان به همراه چهار عدد عروسک که فرزندان او را تشکیل می دهد و همچنین همسرش ناز خاتون که ملیکا شریفی نیا نقش او را بازی می کند، جلوی دوربین می رود.

وی ادامه داد: در خانه جنوبی این محله آقای خوشحال به همراه همسرش که سارا خوئینی ها نقش او را ایفا می کند جلوی دوربین می رود.

آقاجانزاده یادآور شد: در فصل دوم این برنامه همچنین یک شخصیت منفی به نام برفک اضافه شده که مجید صیادی نقش او را ایفا می کند و می توان گفت که تقابل این شخصیت با شخصیت عمو نوروز از بخش های دیدنی این مجموعه است.

وی با اشاره به بازگیران فصل دوم مجموعه تلویزیونی " محله گل و بلبل" توضیح داد: نادر سلیمانی در نقش اقای خوشحال، آرش میراحمدی در نقش نون خالی خور، بهنوش بختیاری در نقش خانم چمنی، امیر سهیلی در نقش بلبل خان، امیر محمد متقیان در نقش گلدون خان، امیر نوری در نقش آقای عزیز و فرهاد بشارتی در نقش پدر بزرگ عمو پورنگ به ایفای نقش می پردازند.

این تهیه کننده تلویزیون همچنین گفت: در خانه عمو پورنگ نیز ابراهیم شفیعی نقش پدر عمو پورنگ و نعیمه نظام دوست نقش مادر عمو پورنگ را بازی می کند. همچنین سامان مظلومی ، شوکت حجت و نازنین حقیقی به عنوان صدا پیشه در این مجموعه حضور دارند.

وی تصریح کرد: فروزان بهرام پور، عباسی و علمی نیز عروسک گردان هایی هستند که در " محله گل و بلبل" حضور پیدا کرده اند. البته در فصل دوم این مجموعه چند بازیگر کودک مانند عرفان فرزین هم داریم که نقش بچه مردم را بازی می کنند.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی " محله گل و بلبل" با اشاره به اسپانسر فصل دوم این برنامه اظهار کرد: زیست بوم مجازی "درسا" در واقع یک اسپانسر فرهنگی است و به هیچ عنوان جنبه تجاری ندارد چرا که ما اعتقاد داریم که کار فرهنگی انجام می دهیم.

وی همچنین اظهار کرد: پخش اولین قسمت مجموعه تلویزیونی " محله گل و بلبل" به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) از جمعه این هفته آغاز می شود و روز شنبه نیز این برنامه روی آنتن می رود.

ما در هفته 4 قسمت در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پخش می کنیم و در دیگر روزهای هفته نیز تکرار قسمت های جدید پخش می شود.

آقاجانزاده یادآور شد: با توجه به اهمیت فضای مجازی در روزگار فعلی و در راستای استفاده کودکان از این فضا ما سعی داریم یکسری مسائل را در قالب قصه و با جذابیت برای کودکان مطرح کنیم و معتقدیم حرفی که برای کودکان بیان می شود باید بسیار رو گفته شود.

احمد درویش علیپور کارگردان مجموعه تلویزیونی " محله گل و بلبل" در ادامه این نشست گفت: من در اصل غافل گیری مخاطبان اعتقاد دارم و به همین جهت دوست دارم بچه ها با دیدن کارهای ما در فصل دوم " محله گل و بلبل" غافل گیر شوند اما متاسفانه فضای مجازی اجازه نمی دهد و انتشار یک عکس از دکور جدید ما برای مشخص شدن بخشی از این برنامه، کافی است.

وی ادامه داد: بهتر شدن واژه ای است که گروه سازنده برنامه عمو پورنگ در نگارش متن های خو همواره به آن توجه داشته است.

این کارگردان تلویزیون اظهار کرد: وقتی " محله گل و بلبل" به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل شد به وسعت این برنامه فکر می کردیم اما در سری دوم این مجموعه تلویزیونی به بالا کردن کیفیت توجه داشته ایم.

وی همچنین یادآور شد: در سری دوم " محله گل و بلبل" همچنین از جلوه های ویژه تصویری استفاده کردیم و تلاش کردیم با وارد شدن شخصیت های جدید در راستای بهتر شدن کیفیت قدم برداریم .

درویش علیپور همچنین توضیح داد: در فصل دوم " محله گل و بلبل" یکسری از شخصیت های قدیمی مانند خانواده گلدون خان که تا به حال تصویر آن ها دیده نشده بود، رونمایی می شوند و امیدواریم فصل دوم این مجموعه تلویزیونی هر چه بیشتر بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به لوکیشن های خارجی در فصل دوم این مجموعه گفت: در فصل دوم این برنامه یکسری لوکیشن های خارجی هم داریم و معتقدیم که این موضوع کمک می کند تا در 90 قسمت تنوع تصویری بیشتری برای مخاطب داشته باشیم. به طور یقین در فصل دوم " محله گل و بلبل" بازیگر میهمان هم داریم اما فکر نمی کنم در قسمت های اولیه حصور پیدا کنند و بیشتر بخش های مربوط به حضور بازیگر میهمان در عید نوروز اتفاق می افتد.

کارگردان مجموعه " محله گل و بلبل" با اشاره به موسیقی های فصل دوم این مجموعه تلویزیونی گفت: در بخش دوم و برای تولید موسیقی ها همچنان با مهرداد نصرتی به عنوان آهنگساز و رامین عبداللهی به عنوان تنظیم کننده همکاری داشته ایم همچنین زهرا زواری ترانه های فصل دوم را سروده است.

محمد درویش علیپور نویسنده مجموعه تلویزیونی " محله گل و بلبل" در نشست خبری این مجموعه اظهار کرد: تلاش کردیم در " محله گل و بلبل 2" قدم رو به جلوتری داشته باشیم و امیدواریم به کمک خدا و انرژی خوب مردم اتفاق خوبی برای فصل دوم این مجموعه بیفتد.

وی ادامه داد: به طور یقین پخش این مجموعه تلویزیونی در عید نوروز ادامه پیدا می کند که برای آن زمان ویژه برنامه هایی را در 15 قسمت در نظر گرفته می شود که سعی می کنم با متنی متفاوت مخاطب را غافل گیر کنم.

مهدی نیامنش، مدیر زیست بوم مجازی "درسا" در این نشست گفت: در مورد فواید و آسیب های فضای مجازی خیلی می توان کار کرد و ما تلاش می کنیم راه حل های استفاده از این فضا را آموزش دهیم.

وی افزود: درباره استفاده کودکان از فضای مجازی خبرهای مختلفی شنیده می شود که بر این اساس بعضی خانواده برای دور کردن بچه ها از فضای مجازی، اقدامات بسیار شدیدی انجام می دهند اما از سوی دیگر برخی خانواده ها اصلا نگران نیستند که برای بچه هایشان اتفاق بیفتد در حالی که براساس آمار اعلام شده از سوی پلیس فتا 65 درصد از روابط نامشروع از فضای مجازی آغاز می شود.

نیامنش تصریح کرد: واقعیت این است که سواد حضور بزرگترها در فضای مجازی پایین است اما ما تلاش می کنیم که با شعار دانایی، رشد، سرگرمی و اینترنت پاک به حضور هر چه موثر کودکان در این فضا کمک کنیم.

وی همچنین یادآور شد: ما برای ارائه هر چه بهتر راحل خودمان راه های مختلفی را انتخاب کردیم اما متوجه شدیم که باید به سراغ کسی برویم که با زبان بچه ها آشنایی داشته باشد و در عین حال بچه ها به او اعتماد کنند و صحبت اش را بپذیرند و همین موضوع باعث شد تا به مجموعه عمو پورنگ رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: برای عملی کردن ایده خودمان از ابتدای سال جاری صحبت هایی را با عوامل مجموعه برنامه عمو پورنگ انجام دادیم و نکته قابل توجه این است که این دوستان با ایده ما بسیار موافق بودند و با اشتیاقی تمام، از آن استقبال کردند.قرار است زیست بوم مجازی"درسا" در قالب های مختلفی هم چون طرح فندوق، بینندگان کودک تلویزیون را با خود همراه کند.

گفتنی است، نخستین قسمت از مجموعه تلویزونی " محله گل و بلبل" جمعه هفته جاری ساعت 19:30 میهمان مخاطبان شبکه دو سیما می شود.











ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *