همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از وقوع جرم برگزار می‌شود

9:24 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۳۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاونت اجتماعی دادگستری البرز با مشارکت سمن‌های البرز همایشی را با هدف آموزش ماده 66 قانون آیین دادرسی برگزار می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اظهار کرد: در راستای آموزش ماده 66 قانون آیین دادرسی کیفری با رویکرد پیشگیرانه معاونت اجتماعی دادگستری کل استان البرز همایشی را با عنوان نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت سمن‌های فعال استان البرز برگزار می‌کند.

وی گفت: بر اساس قانون سازمان‌های مردم‌نهادی که اساسنامه آنها درباره حمایت از اطفال و نوجوانان، زنان، اشخاص بیمار و ناتوان جسمی یا ذهنی، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهداشت عمومی و حمایت از حقوق شهروندی است، می‌توانند نسبت به جرایم ارتکابی در زمینه‌های فوق اعلام جرم کنند و در تمام مراحل دادرسی جهت اقامه دلیل شرکت و نسبت به آراء مراجع قضایی اعتراض کنند.

جوهری ادامه داد: درصورتی که جرم واقع شده دارای بزه‌دیده خاص باشد، کسب رضایت وی جهت اقدام مطابق این قانون ضروری است. چنانچه بزه‌دیده طفل، مجنون و یا در جرایم مالی سفیه باشد، رضایت ولی یا سرپرست قانونی او أخذ می‌شود. اگر ولی یا سرپرست قانونی، خود مرتکب جرم شده باشد، سازمان‌های مذکور با أخذ رضایت قیم اتفاقی یا تأیید دادستان، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این مقام قضایی عنوان کرد: این همایش در روز یکشنبه 21 آذر ماه در اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار شده و به تمامی شرکت کنندگان در دوره گواهی اعطا می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *