انگلیسی‌ها می خواهند زیر پای آمریکا در منطقه را جارو کنند/فروش تسلیحات به اعراب، مهمترین دلیل صحبتهای ضدایرانی "ترزا می" است

7:02 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۲۲۶
دسته بندی: سیاست
سید جلال ساداتیان گفت: انگلیسی ها قصد دارند بر فضای متشنج میان جمهوری اسلامی ایران و اعراب دامن بزنند تا آشفته بازار منطقه غرب آسیا را استمرار بخشیده و منافع خود را دنبال کنند.
انگلیسی‌ها می خواهند زیر پای آمریکا در منطقه را جارو کنند/فروش تسلیحات به اعراب، مهمترین دلیل صحبتهای ضدایرانی
سید جلال ساداتیان کاردار پیشین ایران در لندن و مدیر کل اسبق آسیای دور و اقیانوسیه وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به صحبت های ضد ایرانی "ترزا می" نخست وزیر انگلیس در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس، اظهار کرد: مهمترین دلیل ایراد این صحبت ها در مقطع فعلی، بحث اقتصادی است؛ انگلیسی ها می خواهند به کشورهای مرتجع عرب منطقه اسلحه بفروشند و منابع آنها را به سمت خودشان جذب کنند.

وی افزود: از طرف دیگر انگلیسی ها قصد دارند بر فضای متشنج میان جمهوری اسلامی ایران و اعراب دامن بزنند تا آشفته بازار منطقه غرب آسیا را استمرار بخشیده و منافع خود را دنبال کنند.

ساداتیان ادامه داد: باید توجه داشت که تنها چند روز تا روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا باقی نمانده و با توجه به مواضع ضد عربی او در دوره تبلیغات، برخی از دولت های عربی که از ترامپ ترسیده اند به نوعی می خواهند با انگلیس رابطه برقرار کنند و مورد حمایت آنها قرار گیرند.

مدیر کل اسبق آسیای دور و اقیانوسیه وزارت خارجه همچنین اضافه کرد: انگلیسی ها می خواهند شرایطی مهیا کنند تا بلکه زیر پای آمریکا را در منطقه جارو کرده و به خواب و خیال گذشته بتوانند موقعیت خودشان را در منطقه تثبیت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه باید با تامل و مطالعه بیشتر به سراغ راهکارهای اساسی برای این موضوع برویم: جمهوری اسلامی ایران باید از حرکت های تند احساسی در این زمینه پرهیز کند و با بررسی همه جوانب اقدامات مقتضی را انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *